Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    El nou mercat municipal d’Igualada obrirà portes el setembre de 2027 amb una vintena de parades

    15/09/2026

    Igualada se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat per promoure l’ús de la bicicleta i els desplaçaments sostenibles

    15/09/2026

    Podi d’Àlex Canales a la màxima categoria del trial estatal de Vimianzo

    15/09/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    30.1 °C
    IGUALADA
    • 15/09/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Destacats»Comencen a Jorba les obres del nou Obrador del Parc Agrari de la Conca d’Òdena
    Destacats Economia

    Comencen a Jorba les obres del nou Obrador del Parc Agrari de la Conca d’Òdena

    Per Redacció08/11/20223 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    L’Ajuntament de Jorba aportarà al Parc Agrari de la Conca d’Òdena un obrador comunitari, unes instal·lacions que estan marcant tendència al sector i que permetran atraure activitats del sector alimentari que generin activitat econòmica al municipi. Per a l’alcalde de Jorba, David Sánchez, l’Obrador del Parc Agrari és “un equipament que serà estratègic, un element tractor per al municipi, per impulsar i millorar el sector alimentari des de la proximitat”: “En aquest i altres projectes que generin creixement econòmic i millors oportunitats per als nostres ciutadans sempre ens hi trobaran”.

    Sánchez també destaca que l’obrador “és fonamental per dinamitzar l’economia rural”: “El sector agroalimentari té molt camp per córrer a l’Anoia i, per això, posem a disposició del Parc Agrari aquest equipament que permetrà als productors locals no haver d’assumir el cost d’un obrador propi, a més de ser punt de trobada entre productors i persones consumidores”.

    L’Ajuntament ha començat les obres d’aquest nou Obrador comunitari a la nau annexa a les instal·lacions del magatzem municipal. Es preveu que acabin a finals d’any, tenen un pressupost de 171.645,89 euros i compten amb el finançament de la Diputació de Barcelona. Aquest nou espai, amb més de 400 m2 de superfície, es destinarà a les tasques d’obrador de productes de vegetals i làctics produïts a la Conca d’Òdena.

    Les obres adequaran el sector de l’edifici destinat a l’obrador amb els accessos i distribucions necessaris. Es tancarà l’actual accés a l’espai i se n’obrirà un de nou, directe des de l’exterior, amb una porta seccional per a vehicles i una porta d’accés. Se n’adequaran també les instal·lacions existents de sanejament, provisió d’aigua i electricitat i es faran instal·lacions noves de gas combustible i climatització. L’obrador comptarà amb panells frigorífics i de qualitat PIR a tot el perímetre i en les participacions de l’espai, així com a sostres i portes. Per últim es procedirà a muntar i adequar el mobiliari de treball fixe i bàsic de l’espai.

    L’espai es dividirà en tres sectors, l’obrador de vegetals, el de làctics i un picking-place. S’hi crearà una plataforma exterior per a l’accés, la càrrega i descàrrega i una zona d’emmagatzematge. L’obrador de vegetals comptarà amb una cuina, una pica, taules de treball i una càmera freda, i el de làctics, amb una càmera freda, una pica, taules de treball i equipament específic per a la producció de làctics.

    El parc agrari comprèn quinze municipis, amb Jorba com un dels impulsors del projecte des dels inicis, apostant per una política de col·laboració público-privada que aporta competitivitat al sector. Aquest recurs de dinamització econòmica serà més que un espai de producció, serà un viver de nous projectes i de consolidació de negocis agroalimentaris existents. L’intercanvi d’oportunitats i facilitació de sinergies entre els productors serà un motor de creixement i de futur.

    Alhora, aquest nou concepte d’equipament, posiciona Jorba com un dels epicentres d’aquest sector, amb lideratge territorial, ja que radiarà la prestació del servei de l’obrador també als altres 14 municipis participants: Argençola, Capellades, Carme, Castellolí, Copons, Igualada, la Pobla de Claramunt, la Torre de Claramunt, Òdena, Orpí, Rubió, Sant Martí de Tous, Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí.

    agroalimentari Conca d'Òdena Jorba
    Redacció

    Posts relacionades

    El nou mercat municipal d’Igualada obrirà portes el setembre de 2027 amb una vintena de parades

    15/09/2026

    Igualada se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat per promoure l’ús de la bicicleta i els desplaçaments sostenibles

    15/09/2026

    El Meteocat inicia la renovació del radar de la Panadella

    15/09/2026

    Podi d’Àlex Canales a la màxima categoria del trial estatal de Vimianzo

    15/09/2026
    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    No ho deixem per demà: és ARA, Igualada

    12/09/20264 Minuts de lectura

    Amb les eleccions municipals a tocar, el govern de Junts per Igualada ja greixa la…

    Opinió

    El Consell Comarcal que no vetlla per la comarca

    09/09/20263 Minuts de lectura

    Durant la primavera, però amb especial intensitat els mesos de juny i juliol, quan s’acabava…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.