En una reunió celebrada el passat 13 de juny, amb el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, el cap del Servei de Vies d’Alta Capacitat, Josep M. Mulet, i la subdirectora general d’Explotació Viària, Anna Bullich, Unió de Pagesos n’ha obtingut el compromís de garantir la circulació de tractors per la C-15, entre Igualada i Puigdàlber (Alt Penedès), en els dos sentits, abans de Sant Joan i fins a mitjan octubre, coincidint amb els mesos de la collita de cereal i la verema.
Com cada any, el sindicat insisteix que perquè la maquinària agrícola pugui circular efectivament per aquesta via mentre no ho pugui fer pels vials de servei, cal que el Departament publiqui la resolució pertinent i que senyalitzi degudament la via. Justament, Unió de Pagesos ha recordat als representants de Territori que fa més de dos mesos que va lliurar una instància demanant l’aprovació d’aquesta resolució.
Per altra banda, el sindicat lamenta que el Consell Comarcal de l’Alt Penedès, a qui Territori havia encomanat la tasca d’explicar el projecte dels vials de servei entre els agents implicats, no l’hagi presentat a Unió de Pagesos, tenint en compte que és l’organització professional agrària més representativa de Catalunya i que el 2019 va lliurar al·legacions al projecte de millora general i condicionament de la C-15 i propostes de millora en els trams de la via de servei on hi ha problemes per a la circulació dels tractors.
Pel que fa als vials de servei, Unió de Pagesos proposa instal·lar-hi rètols que informin de l’obligació de respectar les finques agrícoles i l’entorn rural.
El sindicat ha denunciat reiteradament, en els últims anys, que la prohibició del pas de tractors per la C-15 suposa més temps de trajecte per a la pagesia, i més risc, perquè en molts casos s’ha de circular per carreteres estretes, amb revolts pronunciats i poca visibilitat. A més, les vies alternatives passen per dins dels nuclis urbans dels municipis.
Cal recordar que, el 2013, Unió de Pagesos va posar en marxa la campanya No ens barreu el pas per reclamar a les administracions que la maquinària agrària pugués circular amb normalitat per la xarxa de carreteres noves, després de detectar en diversos punts del territori que quan es construeix o s’adequa una carretera no es té en compte el trànsit de vehicles especials.