Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    L’Ajuntament d’Igualada reedita el projecte “Guardians de la Salut Mental” als centres de secundària

    15/10/2026

    L’Igualada Rigat derrota el Noia Freixenet i certifica el bitllet per a la Final Four

    15/10/2026

    La 7a Jornada d’Aviació Adaptada tanca fent volar 70 persones amb discapacitat

    15/10/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    15.3 °C
    IGUALADA
    • 15/10/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Destacats»Alumnes de l’Institut Joan Mercader d’Igualada actuen al Liceu en l’estrena de l’òpera ‘El Monstre al laberint’
    Destacats Infoescoles

    Alumnes de l’Institut Joan Mercader d’Igualada actuen al Liceu en l’estrena de l’òpera ‘El Monstre al laberint’

    Per Redacció28/04/20211 Minut de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    Aquest cap de setmana de Sant Jordi s’ha estrenat al Gran Teatre del Liceu l’òpera “El monstre al laberint”, amb la participació de l’alumnat del Batxillerat d’Arts Escèniques de l’Institut Joan Mercader.

    Estudiar música i interpretar amb la veu o els instruments és quelcom essencial per poder desenvolupar les capacitats expressives musicals, per poder viure l’experiència estètica i integrar els conceptes de manera significativa en el nostre bagatge vital. Però si el fet musical va interrelacionat amb altres arts, encara adquireix una dimensió molt més creativa i enriquidora. Cantem i interpreten en grup, ens coneixem i ens relacionem amb els altres des d’una altra perspectiva que ens descobreix el paper vertebrador de la cultural viscuda en col·lectiu.

    Tenint en compte totes aquestes consideracions, a l’inici del curs, davant la situació de la pandèmia, ens fèiem aquestes preguntes: Cantem? Com ho fem? Què fan d’altres centres? Què hi diuen les entitats corals? Ens van proposar un protocol, aire lliure, distàncies, mascaretes… No és pas fàcil cantar així, exigeix més de la veu i de l’atenció auditiva, però valia la pena intentar-ho. En aquest moment de dubtes, ens va arribar la possibilitat de participar en un projecte que es presentava ple de reptes i il·lusions: participar en un cor d’òpera, en l’obra El monstre al laberint, del Gran Teatre del Liceu, una obra participativa amb alumnes de diferents instituts de Catalunya. Amb prudència i prenent totes les mesures de seguretat requerides, però igualment amb determinació, l’alumnat, les famílies i el nostre centre vam comprometre’ns a participar-hi.

    Aquesta aventura d’aprenentatges, d’experiència escènica, musical, estètica ha estat portada de manera transversal en les matèries de modalitat del batxillerat d’Arts escèniques, música i dansa. Ens hem endinsat en la història del Mite de Teseu i el Minotaure; hem pogut viure-la interpretant els seus personatges –ara som atenencs, ara cretencs… a Creta, amb el Monstre…–, i l’hem representat amb diferents tècniques pictòriques (algunes seran presents a l’escenografia en el moment de la representació). A més a més, aquest mite, que és present en el nostre imaginari, amb múltiples representacions –pictòriques, literàries, musicals…–, reinterpretat des de la visió de l’escenògraf, ens compromet amb la realitat del nostre món. Jonathan Dove, autor de la composició, ens el mostra amb un llenguatge nou, contemporani, actual, fins i tot inclou un “rap” al començament del segon acte.

    La formació amb professionals del món de l’escena musical i teatral: directors de cors, Buia Reixach; escenògrafs, Carlos Martos i Paco Azorín; directors musicals, Manel Valdivieso, ens ha permès apropar-nos a l’obra des de l’ull de l’artista i fer una lectura del mite en relació a l’actualitat que ens envolta. Els moments de reflexió, de silencis, de dubtes es succeïen, així com els més dramàtics i els més esperonadors. Totes aquestes consideracions ens han portat a posicionar-nos i a comprometre’ns, i ens ajuden a entendre la música, el teatre, l’òpera, la cultura, en definitiva, com un bé que ens fa créixer com a individus i com a societat.

    Aquest diumenge 24 d’abril, hem actuat al Liceu, en una obra coral, amb una escenografia espectacular i molt actual. Una part de l’espectacle es desenvolupava a la platea, amb la qual cosa el públic quedava totalment immers en l’obra: tot un èxit musical i escènic! Definitivament interessant, moltes gràcies al Servei educatiu del Liceu per aquesta magnífica proposta, que ens ha deixat, per tot el camí fins ara recorregut, el record d’una experiència estètica i humana inoblidable.

    Inma MiñésProfessora del Dep. d’Arts – Ins. Joan Mercader

    Igualada Institut Joan Mercader òpera
    Redacció

    Posts relacionades

    L’Ajuntament d’Igualada reedita el projecte “Guardians de la Salut Mental” als centres de secundària

    15/10/2026

    L’Ajuntament d’Igualada felicita la centenària Conxita Carvajal Gurrea

    15/10/2026

    La 7a Jornada d’Aviació Adaptada tanca fent volar 70 persones amb discapacitat

    15/10/2026

    L’Igualada Rigat derrota el Noia Freixenet i certifica el bitllet per a la Final Four

    15/10/2026
    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    On Tour

    05/10/20263 Minuts de lectura

    Amb aquesta expressió anglesa es pot definir la vida del grup de teatre ebrenc Terra…

    Opinió

    Maricarmen, el teu fill és l’últim a sortir de la mani!

    03/10/20264 Minuts de lectura

    Milers de flors tornen a germinar a les voreres: una multitud de joves i grans…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.