Inici Destacats El programa per impulsar la digitalització del comerç de la Conca d’Òdena...

El programa per impulsar la digitalització del comerç de la Conca d’Òdena esgota les places

COMPARTIR

En poc més d’una setmana, cinquanta-quatre comerços, restaurants i parades de mercat dels set municipis de la Conca d’Òdena van presentar la sol·licitud per participar al programa “DigitalCommerce Conca” de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena, un ambiciós projecte de digitalització del comerç local que ajudarà als comerços a tenir presència internet, vendre on line, tenir una estratègia de comunicació i màrqueting online i digitalitzar els processos de gestió interna de l’empresa.

De tots els inscrits, s’han seleccionat quaranta establiments que tindran un itinerari personalitzat de consultoria i assessorament valorat en dos mil euros cada un. Aquest dimecres els negocis seleccionats ja han participat en una primera sessió informativa i de benvinguda al projecte, convocada per la MICOD. El projecte arrenca aquest mes de juny amb l’elaboració d’una auditoria i pla estratègic per a cada un dels comerços participants, i a partir de juliol i fins a finals de novembre es faran les consultories especialitzades en digitalització (un total de 21 hores). Al desembre es tancarà el programa amb l’avaluació de l’impacte que ha tingut el projecte en cada un dels establiments.

Els comerços que no han pogut optar a seguir l’itinerari personalitzat, sí que podran participar en els seminaris grupals oberts i gratuïts que es faran cada mes fins a finals d’any, i podran escollir l’opció presencial o virtual. La temàtica del primer seminari, que tindrà lloc a finals del mes de juny, estarà relacionada amb el màrqueting i l’estratègia de comunicació global que s’ha de portar a terme en un comerç local. Tots els seminaris estan oberts a tots els establiments comercials de la Conca d’Òdena, tant si s’havien presentat a la convocatòria com si no. Properament es farà públic el calendari de les sessions, les temàtiques i el formulari d’inscripció a la web micod.cat.

Per al primer itinerari, adreçat a negocis que ja tenien un nivell mitjà en noves tecnologies, s’han seleccionat 20 comerços d’Igualada, 4 de Vilanova del Camí, 4 de Montbui i 2 d’Òdena. El seu perfil és divers; hi ha quatre restaurants i la resta són comerços de venda al detall, d’alimentació, moda, decoració, joieria, productes naturals, bicicletes i informàtica.

Per al segon itinerari, pensat per als establiments comercials amb nivell baix de noves tecnologies i sense presència a internet, s’han escollit 2 comerços d’Igualada, 3 de Vilanova del Camí, 2 de Santa Margarida de Montbui, 1 de la Pobla de Claramunt, 1 d’Òdena i 1 de Castellolí. Entre ells hi ha 4 establiments de restauració i la resta són de venda al detall, alimentació, joieria, parament per la llar i llibreria.

El projecte s’emmarca en el pla de suport al comerç de la Conca d’Òdena finançat amb 250.000 euros per la Diputació de Barcelona, un pla que vol acompanyar al comerç local a fer el salt tecnològic en un moment com l’actual, un procés crucial per arribar a nous clients i ser més eficients.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*