La nova pel·lícula del capelladí Oriol Estrada, recentment reconegut amb el premi Joan Poch de Mallerich, i la dominicana Natalia Cabral, s’estrena a Catalunya en el marc del D’A Film Festival Barcelona que se celebrarà del 28 d’abril al 8 de maig a la ciutat de Barcelona.
“Una película sobre parejas” optarà al premi del públic i al premi UN IMPULSO COLECTIVO que guardona amb 5.000 euros a la millor obra nacional. La cinta competirà amb les obres d’altres cineastes catalans i espanyols, com el Lluís Galter, la Meritxell Colell, o la Carolina Astudillo.
Estrenada al prestigiós festival de Roma i guardonada amb tres premis al darrer festival de Gijón, la pel·lícula compta amb la codirecció de la seva parella, la Natalia Cabral, i amb la interpretació d’ambdós junt amb la seva filla Lia, i tracta la història d’una parella de cineastes que volen rodar un documental sobre parelles sentimentals a la República Dominicana. Durant el procés entren en conflicte i és replantejant la seva pròpia relació sentimental i el sentit de fer cinema.
El D’A Film Festival Barcelona s’ha convertit en els darrers anys en un festival de referència pels cinèfils més acèrrims de la ciutat comtal degut a la seva clara aposta pel cinema d’autor i alternatiu, i la secció Un impulso colectivo, que serveix d’aparador del nou cinema espanyol i català, s’està arrelant com una finestra al cinema fet des dels marges de la indústria, de jove autoria, i més independent del panorama espanyol.