El grup municipal de la CUP d’Igualada ha posat en qüestió un contracte que va formalitzar l’Ajuntament d’Igualada amb l’empresa Digital Ticket Platform Service SL per al desenvolupament del sistema TICKDI, una aplicació amb la que es pretén la fidelització dels clients dels comerços d’Igualada. A proposta de l’entitat Igualada Comerç, l’Ajuntament d’Igualada va adjudicar “per raons tècniques” el contracte a aquesta empresa per 76.714 euros. A això cal afegir el preu del servei de manteniment, que serà “per sota del preu de mercat”, segons l’annex del contracte que cita la CUP.
Els cupaires creuen que la operació “sospitosa de tracte de favor” a un extreballador de l’Ajuntament d’Igualada. Es tracta d’un tècnic del Projecte d’Impuls als Sectors Estratègics del Departament de Dinamització Econòmica, contractat pel procediment d’urgència el 2 de febrer de 2015 “amb l’únic requisit que havia d’estar inscrit al SOC”, com recorda el regidor Albert Mateu. El tècnic va assumir les tasques de dinamització del grup local del projecte europeu Retailink, destinat a potenciar el sector comercial de ciutats mitjanes del continent. En el grup local era el responsable d’aixecar acta i extreure les conclusions de trobades a les que assistien una quarantena de persones, comerços i entitats, entre aquestes l’entitat Igualada Comerç.
És precisament Igualada Comerç qui, en una reunió de la junta directiva de 12 de maig de 2016, sol·licita a l’Ajuntament suport per implementar un sistema que consideren “únic en el panorama nacional”. El Departament de Dinamització Econòmica adjudica el contracte el mes d’octubre de 2016 “sense el pertinent concurs al que la llei obliga en contractes superiors als 18.000 euros”, afegeix Mateu, qui lamenta que “la justificació es fa amb arguments tècnics puerils, massa febles i qüestionables”. El regidor de la CUP es mostra estranyat perquè “l’informe tècnic que justifica l’elecció de l’empresa i el fet que no hi hagi concurs està signat únicament per la regidora Àngels Chacón, sense l’aval de cap tècnic”. Un dels dos socis de l’empresa beneficiària -creada a finals de 2015- havia treballat a les seves ordres fins un mes abans.
Albert Mateu centra les sospites de tracte de favor en el fet que el tècnic “gràcies als contactes i a les tasques que li havien estat assignades professionalment des de l’Ajuntament que pot haver desenvolupat la idea i que ha aconseguit que entitats com Igualada Comerç en recomanessin la contractació”. El fet que l’empresa no hagi tingut cap més client anteriorment fa que la CUP consideri que “caldria peritar el cost de l’aplicació per saber si la quantitat del contracte s’adequa al preu de mercat” i alerten que el contracte no especifica de qui es la propietat intel·lectual, amb el que sospiten “que l’Ajuntament ha pagat el desenvolupament d’una eina que potser després comercialitzaran a d’altres municipis a un cost menor”. Els regidors de la CUP, Albert Mateu i Eva Pedraza, recorden també que la regidora tenia “voluntat manifesta de mentir” quan l’aplicació es va presentar a la premsa, donat que es va dir que el cost era de 50.000 euros, “un 21% menys del que ha costat”.
algú assumirà responsabilitats?
si Maria Valls…la ciutadania com succeeix quan governen mafiosos…
[…] govern municipal d’Igualada ha sortit al pas de les crítiques de la CUP al contracte pel sistema de fidelització que l’Ajuntament va adquirir a proposta […]