Inici Societat Una empresa d’Igualada crea la primera xarxa social per a motoristes

Una empresa d’Igualada crea la primera xarxa social per a motoristes

COMPARTIR

[Img #6697]‘IERP Motobuykers’, una empresa d’Igualada de venda de material per a motoristes, ha impulsat la primera aplicació social per a ‘smartphones’ creada per a aficionats al motociclisme. L’aplicació, que porta el nom ‘WeRide’, es pot descarregar gratuïtament i permet connectar amb altres persones, fer grups d’amics, crear rutes de viatges i consultar informació creada per altres amants de la carretera. La iniciativa ha estat creada per quatre joves emprenedors d’Igualada amb el suport de [Img #6696]l’empresa irlandesa ‘Delta Partners’. Segons ha apuntat Fernando Serrano, director de Màrqueting, aquest dijous la idea va sortir de la «pròpia experiència amb moto» perquè els motoristes són «molt sociables».

‘WeRide’ es pot descarregar gratuïtament per a ‘smartphones’ en vuit  idiomes: català, castellà, italià, francès, alemany, anglès, rus i  portuguès. A través de la nova aplicació social, els aficionats al  motociclisme poden connectar-se amb amics o desconeguts [Img #6698]que comparteixen  la seva mateixa afició i mantenir converses amb el servei de  missatgeria instantània ‘WeChat’. A més, segons ha explicat aquest  dijous el director creatiu del projecte, Ignasi Rojas, «es poden crear  grups privats o unir-se a grups públics, dissenyar rutes, compartir-les o  trobar rutes recorregudes amb moto per altres usuaris».     

«Als quatre socis que hem impulsat el projecte ens agraden les motocicletes i  sempre havíem pensat que faltava una aplicació pensada per a les  necessitats dels motoristes», ha assegurat el director de Màrqueting de  ‘Motobuykers’, Fernando Serrano. Així mateix, ha valorat el col·lectiu  dels motoristes com «un dels més sociables que pot haver-hi» i ha  recordat que els motoristes fan concentracions durant tot l’any,  comparteixen les experiències en el fòrums d’Internet i condueixen  moltes vegades en grup.   

L’objectiu de l’empresa igualadina és, pel moment, «unificar missatges a través d’una mateixa aplicació, donar  a conèixer-la i que pugui ser una eina útil als diferents països del  món», segons ha explicat Rojas. Els seus creadors no es plantegen encara  obtenir beneficis econòmics, però no descarten «una evolució de  l’aplicació, noves utilitats i el pagament d’una petita quantitat per  descàrrega en un futur». 

Al capdavant en nombre de ‘smartphones’

A l’estat espanyol un 66% dels telèfons mòbils són ‘smartphones’; una  xifra que està nou punts per damunt de la mitjana europea. Segons  apunten des de ‘Motorbuykers’, «les aplicacions per a mòbils estan en  auge, amb un ritme de 2,7 milions de descàrregues al dia» i les eines  preferides pels usuaris són, segons es desprèn de les enquestes, les  xarxes socials. A aquestes es dedica el 31% del temps total d’ús del  ‘smartphone’.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*