Inici Societat Reobre al trànsit la Ronda del Rec d’Igualada

Reobre al trànsit la Ronda del Rec d’Igualada

COMPARTIR

Des de dilluns ja està oberta al trànsit la Ronda del Rec que, des de fa gairebé un any estava tancada per les obres de connexió d’Igualada amb la Ronda Sud. Ara ja s’ha finalitzat la primera fase de les obres amb la construcció d’una rotonda en el punt on la ronda del Rec connectarà amb el pont que creuarà el riu i connectarà amb la Ronda Sud.

Les obres van iniciar-se durant el mes d’abril de l’any passat. El nou pont, amb forma d’espina de 26’5 metres, creuarà el riu Anoia i arribarà fins al Carrer Misericòrdia. En aquest punt és on s’ha construït la nova rotonda de connexió amb la ciutat que permetrà l’accés de vehicles a la Ronda del Rec i el pas de vianants i ciclistes a la riba sud del riu Anoia. El carrer de Cardenal Vives i de Misericòrdia han passat, també, a ser de doble sentit ja que es convertiran en el vial d’entrada i sortida de la ciutat per aquesta nova entrada.

La Ronda Sud d’Igualada es va inaugurar l’any 2010 sense cap accés a la capital de l’Anoia. Aquesta nova connexió facilitarà un accés per redistribuir el trànsit a la ciutat i per fer molt més fluïda la sortida d’Igualada per enllaçar amb l’autovia A2 i l’Eix Diagonal. Aquesta important millora, equilibrarà els fluxos de trànsit de vehicles a les entrades i les sortides de la ciutat i alhora dotarà aquest punt de voreres accessibles, carril bici per accedir també a l’Anella Verda. L’obra suposa una inversió de 13 milions d’euros per part de la Generalitat de Catalunya.

COMPARTIR

5 COMENTARIS

  1. Joanma , diguem peron tindria que entrar , per aquest enllaç que cuan es va fer la variant ja el tenien que haber fet ,facis per on el facis tots anirian a parar el carrer del rec i expliquem si ja un altre lloc per entrar al centre de la ciutat , per mi aquet es l’ unic lloc ample per entrar al centre ,

  2. A mi em sembla perfecte que es facin infraestructures per fer més fluid i accessible el trànsit entre l’autovia i Igualada. El que em sembla un contrasentit és haver reduït a un únic carril el Passeig Verdaguer, que serà la via que rebrà el gruix d’aquesta nova entrada. Ara mateix, el nou semàfor que regula el desviament cap aquesta rotonda forma unes cues que arriben al semàfor anterior, el del Passeig amb el carrer Sant Josep, de manera que es crea un embús en cadena i que serà maco de veure quan ja sigui efectiva la connexió amb la Ronda Sud.
    Les decisions que ha pres aquest Ajuntament en qüestions de mobilitat urbana, i en concret les referentes al vehicle privat, semblen fetes per no agradar a ningú, ni als que necessitem que el cotxe pugui arribar a tot arreu per problemes de mobilitat, ni als que la paraula cotxe els hi fa sortir urticària (que, per altra banda, acostumen a ser persones per sota dels 40 anys, amb bona salut i que no es fan a la idea de que un dia seran gent gran – és a dir, vells- i llavors la bicicleta o el patinet no els hi resultaran tan xupiguais i reclamaran un carril taca-taca).

    • Doncs per mi convertir el Passeig en un sol carril és un gran invent. Sobretot en una ciutat que la gent va a tot arreu en tot terrenys enormes ( ja se sap, som a l’alta muntanya) a tot arreu ocupant un carril i mig.

  3. Este acceso estará pensado para absolber un transito medio de 100 coches al día, algún autobús de tanto en tanto puede ser que pase o bien un camión tipo tráiler que vayan a las fabricas o museo rec, pero vaya nada que altere la circulación normal de la ciudad igualadina. Apenas hay coches en Igualada!!!!!

    Haber si con suerte empiezan el tramo desde, Santa Margarida de Montbui hasta la urbanización de Sesoliveres.

FER UN COMENTARI

*