Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Els Festivals Alta Segarra tanquen la novena edició amb prop de 600 espectadors

    08/08/2026

    La Diputació destinarà més d’un milió d’euros a la renovació d’equipaments culturals de l’Anoia

    07/08/2026

    Els Prats de Rei celebrarà la Festa Major del 10 al 16 d’agost

    07/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    27.7 °C
    IGUALADA
    • 08/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Destacats»El PSC acusa el govern de Marc Castells de no haver impulsat cap habitatge social en 7 anys
    Destacats Política

    El PSC acusa el govern de Marc Castells de no haver impulsat cap habitatge social en 7 anys

    Per Redacció23/07/20183 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    El grup municipal dels Socialistes d’Igualada lamenta que els darrers dos mandats del govern de CiU (posteriorment PDeCAT) a la ciutat hi hagi hagut una “nul·la aposta per l’habitatge social”. El PSC recorda que “ni el govern de CiU i ERC del 2011 al 2015 ni, ara, el govern del PDECat amb majoria absoluta ha impulsat mai habitatge social”. El grup socialista destaca que l’únic govern que ha creat habitatge social a Igualada ha estat el de l’Entesa per Igualada amb l’alcalde Jordi Aymamí al capdavant, quan es van impulsar 35 pisos destinats a aquest concepte a la plaça del Rei, a la Soledat i al carrer Nards. També es van crear més 100 habitatges de protecció oficial a les Comes, a més de construir més de 130 habitatges per la gent gran als residencials Viu B1 i Viu B2. Un esforç que el PSC lamenta que es veiés completament aturat quan CiU i ERC van arribar al govern fa set anys i Marc Castells es va convertir en alcalde.

    Socialistes d’Igualada també denuncia com, el mandat passat, el govern de CiU i ERC va eliminar l’àrea residencial que l’Entesa havia deixat a punt per desenvolupar-se al barri de Fàtima i que preveia habitatge social. Al seu moment el PSC ja va mostrar-se en contra d’aquesta mesura però convergents i republicans van renunciar a desenvolupar tota aquella zona i van abortar la possibilitat d’augmentar l’habitatge social de la ciutat. A més, mentre eliminaven una zona que preveia habitatge social es donava facilitats per fer més xalets en diverses parcel·les del Set Camins i el Poble Sec a través d’un canvi al POUM.

    D’altra banda, Socialistes d’Igualada destaca que l’única mesura destinada a habitatge social que hi ha hagut aquest mandat ha sigut gràcies a una proposta seva, des d’una oposició constructiva, per crear una borsa d’ajuts a la rehabilitació de pisos buits amb la condició que es destinéssin a lloguer social. El PSC reconeix que l’import destinat a aquest concepte hauria de ser molt més gran però treu pit “d’haver estat útil al respecte, cosa que no poden dir els altres grups municipals de l’Ajuntament”.

    El grup socialista afirma que l’accés a l’habitatge “és un dels greus problemes que té la ciutat amb un encariment que hi ha hagut els darrers mesos per la poca oferta que hi ha i la demanda creixent”. Per això no entenen la “completa innacció” del govern de Marc Castells i asseguren que “és imprescindible fer polítiques al respecte que garanteixin un dret bàsic com és el de l’accés a la vivenda, ja sigui amb ajudes per la rehabilitació de pisos antics per destinar-los a lloguer social tot evitant un envelliment del parc immobiliari o amb altres iniciatives que fomentin aquestes polítiques”. Socialistes d’Igualada demana “tenir un debat clar” sobre la necessitat d’impulsar habitatge social a la ciutat.

    Ajuntament d'Igualada Habitatge Igualada PSC
    Redacció

    Posts relacionades

    Els Festivals Alta Segarra tanquen la novena edició amb prop de 600 espectadors

    08/08/2026

    La Diputació destinarà més d’un milió d’euros a la renovació d’equipaments culturals de l’Anoia

    07/08/2026

    La Igualada Cup, nova cita esportiva de la Festa Major d’Igualada

    07/08/2026

    El PSC reivindica haver aconseguit que el Casal Cívic Montserrat sigui refugi climàtic

    07/08/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/20262 Minuts de lectura

    Estimada ciutadania, El personal del Consorci Sanitari de l’Anoia us entenem perfectament. Sabem que esteu…

    Opinió

    Incendis: només foc?

    16/07/20263 Minuts de lectura

    Sembla veraç la informació que nou de cada deu incendis tenen causa humana. Es pot…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.