Inici Societat Les adoberies del Rec tornen a convertir-se en botigues efímeres

Les adoberies del Rec tornen a convertir-se en botigues efímeres

COMPARTIR

[Img #1951]Els dies 15, 16 i 17 de novembre el barri del Rec d’Igualada es convertirà, per setè cop consecutiu, en l’escenari del festival de moda Rec Experimental Stores. Les antigues adoberies i fàbriques tèxtils d’aquest espai emblemàtic d’Igualada es convertiran en botigues efímeres i acolliran més de 40 marques de moda. En total s’hi instal·laran 22 pop-up stores, amb nous espais com la gran fàbrica de Curtits Farrés.

A més de les botigues, el Rec.06 posa l’accent en les activitats culturals i incorpora per primera vegada activitats per als infants. Sessions de DJ, un recital de microcontes de Pere Calders a càrrec de ParAnoia Accions, concerts de Quartet Indiano, Miguel Díaz i Ariadna i Enric Verdaguer són les propostes culturals, mentre que per als infants al pati del Museu Comarcal es farà el taller infantil RECol·lecció de peixos.

En l’àmbit de les botigues pop-up, enguany hi ha 5 noves marques que se sumen a les ja consolidades al certamen com Sita Murt, Custo Barcelona o Desigual. En la passada edició del mes de juny es van comptabilitzar més de 45.000 visitants – un 80% de fora de la ciutat-, 45 marques, 30 botigues temporals i es van vendre més de 72.000 peces de roba. L’objectiu de l’organització és superar aquesta xifra en l’edició del Rec.06.

Ja són set edicions les que suma el projecte del Rec que té com a objectiu essencial donar a conèixer aquest antic barri igualadí que es caracteritza per les indústries adoberes. En aquests moments al barri hi ha unes trenta fàbriques en actiu que conviuen amb una multitud d’adoberies abandonades. En aquesta nova edició hi haurà una quarantena de marques de moda que vendran els seus productes amb descomptes de fins el 70% i que s’instal·laran en diferents espais del barri del Rec.

En aquesta edició, a més de les marques ja consolidades al certamen com Desigual, Levi’s, Sita Murt, TCN o Custo Barcelona, s’incorporen noves marques com Superdry i Nice Things, marques esportives com Tsunami i Diadora i dissenyadors alternatius com Anaïd Kupuri. A més, també hi ha una presència destacada de marques infantils. En el Rec.06, es continuen obrint velles adoberies del barri del Rec d’Igualada i es planteja un circuit nou, on el Museu de la Pell hi tindrà un paper protagonista.

El cineasta català Albert Serra és la imatge Rec.06

[Img #1950]El director de cinema català Albert Serra és el personatge escollit per protagonitzar la campanya promocional del festival de moda. Serra és director i guionista de pel·lícules com Honor de cavalleria (2006), El cant del ocells (2008) o El senyor ha fet en mi meravelles (2011).

En aquesta edició també hi haurà activitats culturals com ara la projecció d’audiovisuals, curtmetratges i també espectacles on es barrejarà la música i el cinema. També s’hi oferiran concerts i recitals de poesia.

D’altra banda, Rec.06 Experimental Stores convoca un concurs d’il·lustradors i dissenyadors per a buscar la millor imatge per estampar per la samarreta Rec.06. El premiat s’endurà 300 euros per gastar-se al Rec.06.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*