Inici Política Junts per Catalunya-Calaf exposa les seves propostes en economia

Junts per Catalunya-Calaf exposa les seves propostes en economia

COMPARTIR

Joaquim Ferrer Tamayo, Director General d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya va acompanyar, el passat divendres, als components de la candidatura de Junts per Catalunya de Calaf en una trobada amb empresaris i comerciants, que ha tingut lloc al Casino

La trobada ha consistit en un cafè tertúlia, on els membres de la candidatura han aclarit alguns dels temes polèmics i han fet una pinzellada dels seu programa econòmic i de promoció del comerç, industria i turisme de Calaf i comarca.

Pel que fa als temes polèmics, Joan Caballol, ha manifestat que tot i que el seu programa està basat en futur i en positiu, es veia obligat a fer unes petites puntualitzacions de «falses informacions» que s’estan donant sobre la legislatura 2011-2015, quan ells eren el govern de Calaf.

Ha exposat que “ningú no té la capacitat de donar el carnet de bon calafi, suposo, perquè l’actual alcalde es permet el luxe de criticar els membres de la nostra candidatura, tot dient que no formem part de cap entitat, suposo que ho diu perquè fa relativament poc que viu a Calaf i desconeix la trajectòria personal de cadascun dels membres de la llista. Aquesta afirmació és totalment errònia, perquè la realitat és que la majoria hem estat i/o estem vinculats d’una manera o altra a entitats de diferents àmbits de la vila, ja sigui els escoltes, a la ràdio, al futbol sala, el casc antic, ampa, TV Calaf, etc.” I ha reblat el tema amb la pregunta: “potser abans de distingir entre bons i mals calafins, potser li hauriem de preguntar, si ell es podrà votar a si mateix, … o potser no… perquè no està empadronat a Calaf” i ha dit també “sabíeu que els ingressos provinents de l’Estat van en funció del número d’empadronats?”

En la campanya, JuntscxCalaf justifica la seva paràl.lisi parlant del deute heretat de l’anterior equip de govern, però en cap cas parlen del balanç que és el que realment importa. En aquest sentit Caballol ha explicat que balanç és la suma del que es deu, del que et deuen i del que tens, tant pel que fa a diners com a patrimoni, i ha puntualitzat que, en acabar el mandat, van deixar 1.000.000 € a la caixa i més de 14.000.000 d’euros en patrimoni, que és evidentment de tots els calafins, com per exemple la Llar d’infants o el Centre de dia o l’escola de música, …entre molts d’altres.

Ha seguit explicant que volia aclarir una altra de les excuses que dona l’actual equip de govern, i és que sembla que la culpa de la seva ineficàcia es deguda a que l’oposició els ha bloquejat tots els projectes, però ha aclarit que en realitat prop del 90% de les propostes que s’han portat als plens, han estat aprovades ja sigui amb vot favorable o amb l’abstenció. Cal preguntar-se el perquè no hi va haver més acords, i és que “l’equip de govern no va acomplir cap dels pocs acords a que havíem arribat, com l’aprovació definitiva del tanatori, que no es va acomplir mai; i el pressupost del 2017 on els compromisos acordats eren 4 projectes, ja iniciats a la legislatura anterior, com son la connexió a la Llosa del Cavall, la construcció dels Horts urbans, el desenvolupament de la Llei de barris i la creació del Web del Mercat de Calaf, aquesta darrera especialment important per l’impacte que podia tenir en el comerç, a l’introduir la venda online en el sector comercial de Calaf. D’aquests 4 projectes cap va ser pres seriosament per l’equip de govern, ja que no es va ser fidel als projecte o no van desenvolupar-se, el que sap més greu però és el Web del Mercat, ja que havia d’esdevenir la porta al futur del comerç i la indústria de Calaf” ha puntualitzat Caballol.

Seguidament Angelina Salut ha fet una breu explicació de la importància de la unitat del del territori, Calaf i tots els pobles del seu entorn, i de la capacitat econòmica del turisme. Ha comentat la necessitat que Calaf lideri projectes vinculats al turisme que s’està desenvolupant en els pobles de l’entorn, ja que geogràficament és el centre del territori i la unitat és fonamental per complementar l’oferta de serveis tant als turistes com veïns d’aquesta zona. “Es tracta de sumar com s’havia fet fa anys, i complementar-se, no restar. Junts som una població de més de 7 mil habitants que evidentment té molta més força que cada municipi de forma aïllada, no pot ser que hi hagi un donut, on el forat sigui Calaf.” ha comentat.

Ha comentat la importància d’estimular el Mercat de Calaf, ja que si aquest funciona i recupera el seu esplendor, lluny de ser competència per als comerços actuaria com a potenciador, està demostrat que com més serveis s’ofereixen més necessitats es creen i per tant tots en sortiríem beneficiats. I que tenim exemples que quan Calaf actua com a element aglutinador de les demandes del territori, s’aconsegueixen resultats beneficiosos per a tothom.

També ha volgut remarcar que tot i que sembla que la crisi s’ha acabat i que la majoria de territoris han començat a iniciar una pujada i millora de l’economia, tot i que lenta, «a Calaf no és així, sinó que la situació econòmica continua en descens».

Per acabar ha engrescat als assistents a compartir l’entusiasme de les seves paraules, ja que ha volgut transmetre il.lusió, ganes i el seu convenciment en la capacitat del territori per aconseguir tirar endavant i aconseguir que Calaf sigui el que havia estat.

Seguidament Caballol ha prosseguit explicant la part del programa per a empresa i comerç per a la propera legislatura.

Caballol ha comentat que «tenim constància de que aquesta legislatura Calaf ha perdut la possibilitat de que s’instal·lin, com a mínim, 3 empreses, que haurien pogut aportar més de 300 llocs de treball, i que en bona part s’ha degut a que l’equip de govern actual no ha fet els deures…». Joan Caballol ha explicat que tenen la certesa de que Calaf està retrocedint en termes socioeconòmics i que, tal com ha esmentat Salut, mentre a altres llocs del País ja fa temps que la crisi s’està superant, a Calaf sembla que passi el contrari. Potser estem augmentant el número d’habitants, però no venen per feina sinó per els preus baixos dels lloguers. Per aquest motiu Caballol ha proposat fer un canvi de rumb en matèria de promoció econòmica basada en tres eixos: La captació de noves empreses, donar suport a la indústria i al comerç local i recuperar i potenciar la marca “Calaf” com a sinònim de qualitat.

Pel que fa la captació de noves empreses, Caballol ha fet notar que, en cas de poder governar, el coneixement del seu grup sobre el funcionament de l’administració i la sintonia política amb els diferents departaments de la Generalitat podria ser fonamental per fer-ho possible. «Hem trucat moltes vegades a moltes portes de l’Administració, ens coneixen i saben que quan hi anem és perquè tenim coses per fer. pel nostre poble».

Pel que fa a donar suport a les empreses va desgranar una sèrie d’iniciatives que al seu entendre podrien ajudar a dinamitzar el sector, com podria ser incidir en la millora dels serveis dels que es disposa actualment, ajudar a la millora en la formació i la competitivitat, desenvolupar el nou polígon i l’accés per la Ronda Sud, informar i donar suport a les empreses en la recerca d’ajuts i subvencions, entre moltes altres coses i no oblidem que l’Ajuntament ha d’actuar com a ambaixador dels productes i serveis de Calaf.

En l’àmbit del comerç, Caballol, ha reiterat la seva intenció de fer realitat el projecte de la pàgina web del Mercat de Calaf virtual per portar la compra “on-line” a tots els comerços de la vila, i que l’actual equip de govern no va voler tirar endavant tot i formar part del pacte per l’aprovació del pressupost del 2017.. També va anunciar que es revisarìen les taxes del comerç, escombraries, per exemple, per adequar-les a l’ús real de cadascú o cada sector, evitant així despese; que facilitarien l’ús de les instal·lacions municipals per a fins comercials com les “botigues-museu” del casc antic, que es potenciarìa l’associacionisme i el coneixement intern del comerç amb la recuperació de la unió de botiguers i que es facilitaria l’accés a serveis als que no tenen accés les empreses petites com ara estudis de mercat, de consum i cursos de formació específica per Calaf.

Finalment es va referir al mercat ambulant, palesant «el seu declivi i la necessitat de revertir la situació per recuperar l’esplendor que havia tingut en legislatures passades, modernitzant-lo, fent-lo més divers i competitiu per a que pugui esdevenir un pol d’atracció turístic».

En concloure la seva intervenció, el candidat ha cedit la paraula al Secretari General d’empresa i competitivitat, Joaquim Ferrer Tamayo, que va recollir el guant sobre la implantació de noves empreses i tot i que ha declinat parlar especificament de Calaf per una qüestió de confidencialitat, va explicar que actualment tenen una cartera amb al voltant de 400 empreses interessades en instal·lar-se al nostre País i que Calaf gaudia d’una bona ubicació per instal·lar-se, per la seva proximitat a l’àrea metropolitana, a la resta de capitals de província i la connexió amb la C-25, la C-15, l’autovia A2 i el transport ferroviari. Així com d’unes bones condicions i sent un lloc agradable i tranquil per establir-se.

Pel que fa l’aspecte social, Ferrer ha sentenciat que no hi ha millor obra social que donar feina a la gent i sous dignes per a les persones i que les administracions puguin destinar els seus recursos a les que no poden realment ni accedir a llocs de treball ni tenen prou capacitat econòmica per sortir-se’n.

L’acte s’ha conclòs amb la participació del pública assistent que ha plantejat preguntes sobre el desenvolupament del polígon industrial i la possible necessitat de canviar o modificar el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal per motius econòmics.

En aquest sentit Caballol no ha dubtat a rebatre les “excuses que dona el govern actual” per plantejar aquest canvi, oferint solucions plausibles a les possibilitats que ja existeixen i que el públic ha rebut molt positivament.

Ferrer a conclòs l’acte comentar que les administracions ajuden, però que se’ls ha de trucar a la porta amb alguna cosa sòlida.

FER UN COMENTARI

*