Inici Destacats Una iniciativa vol posar en valor el potencial del packaging a l’Anoia

Una iniciativa vol posar en valor el potencial del packaging a l’Anoia

COMPARTIR

Poca gent sap que la famosa caja roja de bombons Nestlé va ser inventada i fabricada a Igualada inspirada per un paquet de tabac, que el pack de roba interior JIM –també igualadí- va rebre el premi Eurostar al millor pack del continent, que els primers packs de cartró per a ampolles de cervesa van sortir de l’Anoia o que actualment als països nòrdics es ven la fruita en embolcalls de paper individuals creats a Igualada.

El sector del packaging ocupa centenars de treballadors a l’Anoia i només les dues empreses principals facturen quasi 70 milions d’euros anuals. Aquí es fabriquen fundes, estoigs, i embolcalls de paper i cartró per a tot tipus de productes que es venen arreu del món, i les empreses anoienques que s’hi dediquen concentren un gran nombre de patents d’embalatges ben singulars.

La impremta Gràfiques Vilanova ha decidit engegar un projecte per mostrar tot aquest potencial del packaging i que té com a objectiu, a més de la difusió entre la ciutadania, buscar sinèrgies entre les diferents empreses que s’hi dediquen. El projecte culminarà amb una exposició dels millors productes de packaging fabricats a l’Anoia que es podrà veure a la sala l’Empremta la propera tardor.

El director del projecte és l’expert en packaging Enric Sánchez Urdangarín, que ha treballat durant més de 40 anys al sector i és el creador de packs tan reconeguts com la caja roja de Nestlé o els packs de roba interior JIM publicitats per Johan Cruyff a la dècada dels 70. Gràfiques Vilanova agraeix a Enric Sánchez la seva dedicació voluntària i demana col·laboració a les empreses del sector perquè el projecte sigui un èxit. Tothom qui hi vulgui participar es pot adreçar a empremta@grafiquesvilanova.com

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*