Inici Blocs Imatge i innovació

Imatge i innovació

COMPARTIR

[Img #18388]Els factors que porten les empreses a la necessitat d’innovar i de gestionar aquesta innovació de forma sistemàtica son variats, i en alguns casos fins i tot insospitats.

 

En els darrers anys, s’ha notat de forma acusada l’interès de les grans marques de distribució i venda al consumidor final en mantenir una bona imatge pública, el que se’n sol dir “reputació”. Possiblement aquest efecte s’ha anat produint a causa de la participació cada vegada més intensa dels consumidors en l’avaluació de la qualitat del producte i de la sostenibilitat de la seva cadena productiva, a través  de les xarxes socials.

 

L’economia del segle XXI està lligada al diàleg constant entre fabricant i client, i les empreses ja han percebut com essencial que la seva supervivència passa per tractar amb cura extrema aquest diàleg.

 

Les anàlisis que fan empreses que depenen molt de la seva marca, com per exemple Louis Vuitton, Hermès, Prada o Burberry, per citar-ne quatre dins un mateix segment de producte, els empenyen a introduir canvis que garanteixin al seu client la seva actuació responsable. Això va desde el respecte a les condicions laborals en general, però sobretot de seguretat i higiene, a més de conceptes més bàsics com l’explotació infantil, fins al respecte al medi ambient, la necessitat de reduir la petja de CO2, o l’eliminació d’auxiliars químics tòxics o perillosos dels processos de fabricació. Lògicament, aquests canvis afecten no només a l’empresa interessada, sino sobretot als seus proveïdors. D’aquesta manera, es produeixen dos efectes: per una banda, una pressió per tal que aquests proveïdors introdueixin els canvis necessaris i ho demostrin a través de protocols i certificacions diversos, i per altra la progressiva implicació de les marques finalistes en el procés productiu, adquirint fàbriques que abans només els subministraven, o, si més no, entrant-hi en l’accionariat i prenent-hi una posició amb capacitat de decisió.

 

Tot plegat comporta una sèrie de reptes que necessàriament s’han de tractar des d’una perspectiva innovadora, tant en processos com en productes. Cal ser més eficients, més nets, més segurs, i amb més qualitat.

 

Sens dubte, no és senzill, però és també una gran oportunitat per a qui és capaç de pujar a aquest carro.

 

Igualada, amb la seva marca com a centre de la pell de qualitat a un nivell internacional ben reconegut, té a les seves mans seguir aquest corrent per assolir una consolidació de l’activitat i una expectativa de creixement sostenible en el futur. Els reptes són importants, però mai com ara la situació havia estat tan propícia per assolir-los.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*