Inici Societat La Generalitat torna a plantejar el soterrament del pas a nivell de...

La Generalitat torna a plantejar el soterrament del pas a nivell de FGC a Igualada

COMPARTIR

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, han presentat aquesta setmana l’Agenda 10/30 amb els reptes i objectius de la companyia fins l’any 2030.

Calvet va destacar que amb el “full de ruta que avui presentem volem donar respostes als reptes que tenim com a país i que giren al voltant de quatre eixos: la sostenibilitat, la globalització, la tecnologia i les persones”.

En aquesta presentació es va anar desgranant el seguit de projectes i millores de les diferents línies fèrries arreu de Catalunya, apuntant també les accions estimades a la línia Llobregat-Anoia.

Així ho detallava Calvet: “Un segon projecte serà la millora a les línies del Bages i l’Anoia. Amb la integració urbana dels FGC a Igualada i a Manresa. Hem de superar les actuals mancances i abans del 2020 hem de tenir clar com i quan ho farem”, va dir. També en aquest horitzó temporal, Calvet explicava el projecte de “connexió del carrilet amb el metro del Vallès. Al 2020 hem de poder licitar la connexió de la línia Llobregat-Anoia amb el metro del Vallès i pensar en el valor afegit que suposaria disposar d’intercanviadors a Plaça d’Espanya i Plaça de Francesc Macià amb els busos que entren per la B-23 i per la Gran Via”.

D’altra banda Ricard Font, el president d’FGC va assegurar que FGC està a punt per entomar els projectes de futur que li encarregui el Govern i va voler destacar les millores previstes a la línia Llobregat-Anoia per assolir un triple objectiu: “Suprimir els passos a nivell, integrar urbanísticament les capitals dels ramals i reduir els temps de viatge”. En aquest sentit destacava que “hem de construir les Rodalies del Bages i de l’Anoia i millorar els temps de viatge, també aprofitant el perllongament de l’L8, que unirà el Bages i l’Anoia amb el Vallès.” Per fer això caldrà crear grups de treball perquè els ramals es puguin integrar al metro de Barcelona i vetllar per assoliments com fer nous aparcaments en tota la línia.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*