Inici Societat CGT acusa l’Ajuntament d’Igualada de no vetllar pel servei de neteja

CGT acusa l’Ajuntament d’Igualada de no vetllar pel servei de neteja

COMPARTIR

El sindicat CGT ha tornat a posar sobre la taula les seves reivindicacions a la Societat Municipal Mediambiental d’Igualada, l’empresa que gestiona la neteja viària i la recollida d’escombraries a la capital de l’Anoia.

 

L’empresa, participada en el 66% per Fomento de Construcciones y Contratas i per l’Ajuntament d’Igualada en el 34% restant, va arribar a un preacord amb els treballadors a finals de l’any passat per tal d’evitar una vaga indefinida. Entre els punts acordats hi havia una pujada salarial del 0,5%, la reobertura de les negociacions pel conveni col·lectiu i el compromís de l’Ajuntament per estudiar l’eficàcia del servei. El mateix alcalde d’Igualada, Marc Castells, havia reconegut a finals d’any que el servei no era adequat.

 

L’acomiadament del president del comitè va indignar al sindicat, que considera que no s’han resolt les demandes dels treballadors. En una carta que adrecen a l’alcalde, el responsabilitzen “de l’augment dels ritmes de treball que a dia d’avui fa que sigui impossible acabar amb les rutes assignades” i afegeixen que l’empresa amenaça amb sancionar si no s’acaben.

 

CGT considera que el president del comitè va ser acomiadat per “no voler fer perillar la salut dels treballadors i dels ciutadans” i concreta en un accident el passat 5 de febrer com a exemple d’aquesta queixa. Un veí del va resultar ferit per un camió de recollida al carrer Sant Simplici, una via que el treballador acomiadat havia alertat que era inadequada per al pas de camions. El sindicat afegeix que no ha rebut l’estudi sobre la qualitat del servei que l’Ajuntament es va comprometre a lliurar el mes de març al comitè d’empresa.

Des de l’Ajuntament, el tinent d’alcalde de Qualitat Urbana, Jordi Pont, ha explicat que han incrementat des del passat mes de desembre el nivell de supervisió sobre el servei. A la comissió de millora que es reuneix cada mes s’ha afegit la inspecció per part de tècnics municipals. En aquest període, el balança ha estat de 21 inspeccions de les que s’han derivat 7 informes. Pont explica que l’empresa ja n’ha justificat alguns, però si alguna incidència queda sense justificar es podrien aplicar les sancions que contempla el plec de clàusules.

 

Tot i que “el problema de debò el tenim en el civisme”, el regidor considera que “la percepció que tenim és que ha millorat després de detectar ineficiències en el servei”. Pont afegeix que la intenció final no és sancionar l’empresa, sinó millorar el servei, motiu pel qual “ens hem arremangat tots”.

 

Pel que fa els recursos humans, Jordi Pont assegura que “són els que toquen” i raona que hi ha més recursos mecànics que a l’anterior contracte, el que es tradueix en menors necessitats de personal al servei. Finalment, l’accident que cita el sindicat es va produir en un carrer estret “com molts més que hi ha a la ciutat” diu Pont, per qui no és més que un accident aïllat.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*