Inici Destacats CCOO atén prop de 200 persones al punt de suport per fer...

CCOO atén prop de 200 persones al punt de suport per fer tràmits de prestacions i ajuts a Igualada

COMPARTIR

Des del primer confinament causat per la pandèmia de la COVID-19, les CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Garraf i Anoia van activar un servei d’assessorament, informació i suport, obert i gratuït adreçat a persones treballadores i a la ciutadania en general, per donar resposta a l’allau de consultes de tipus laboral i social en un moment d’incertesa, de fort impacte de la crisi a la comarca i de col·lapse de les administracions davant aquesta problemàtica.

Després de l’estiu, des del sindicat van constatar que les persones en situació de vulnerabilitat socioeconòmica tenen moltes dificultats per completar de forma autònoma tràmits que ara només es poden fer telemàticament. Els tràmits més habituals són prestacions SEPE-SOC, Renda Garantida de Ciutadania, ajuts d’habitatge, Ingrés Mínim Vital, pensions contributives o no contributives. Sabem que hi ha un risc real d’exclusió, perquè moltes vegades no disposen d’equips informàtics o no tenen prou coneixements per a utilitzar-los, entrebancant-se en temes com el DNI o el NIE electrònic, els certificats digitals o, fins i tot amb l’idioma, en el cas d’algunes persones nouvingudes.

L’objectiu de CCOO ha estat evitar que la desigualtat creixent, també a l’Anoia, no afectés significativament a les persones més susceptibles del suport social i quedessin excloses de rebre prestacions per qüestions purament administratives i per manca de recursos i coneixements digitals.

Davant d’aquesta problemàtica social, CCOO Anoia va decidir posar en marxa aquest punt de suport a les persones que arribaven directament al local o derivades d’altres serveis que no podien oferir-los-hi una atenció i un acompanyament digne. La del sindicat, reivindica CCOO, «és una atenció transformadora, que evita la visió caritatives, fent èmfasi en la pedagogia de les explicacions procedimentals per permetre un empoderament personal i ampliar l’autonomia de les persones».

Aquest servei va començar a funcionar el 14 de setembre de l’any passat. Després de 8 mesos de funcionament, han atès a 196 persones, havent completat un 93% de tràmits addicionals. Aquestes dades han estat possibles gràcies a la col·laboració voluntària i desinteressada d’una delegada sindical de CCOO, complementada amb un esforç extra de l’assessor laboral a l’Anoia. De tot plegat resulta una valoració molt positiva per part del sindicat, i un reconeixement a les persones que ho estan fent possible.

CCOO adverteix que la problemàtica sobre la gestió d’aquests ajuts i prestacions no es resoldrà fins que l’evolució de la pandèmia no permeti tornar, com a mínim en part, a la presencialitat dels tràmits. En un futur immediat aquest servei s’haurà de donar des de les pròpies Administracions. Volen posar en valor l’esforç que s’està fent des d’alguns ajuntaments de la comarca que han obert punts telemàtics per ajudar a fer tràmits electrònics.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*