Inici Blocs Valorem els àlbums amb balances?

Valorem els àlbums amb balances?

COMPARTIR

Arribades aquestes dates hi ha un exercici que també és tradició i se suma a la mostra de destreses dels més petits de casa: Mirar l’àlbum de l’escola.

 

És millor com més gruixut sigui? Hauran après més?
Us imagineu que a l’escola del vostre fill o filla no fessin àlbum? O simplement no fessin “fitxes”?
Segurament heu respost negativament les dues qüestions.

 

Avui us proposo una reflexió a la manera que tenim les famílies de valorar l’ensenyament-aprenentatge a l’escola. En primer lloc us recomano que us oblideu de com vau aprendre vosaltres a escola. Fa molts anys i les coses han canviat. En segon lloc que penseu quin paper ha de tenir l’escola en la societat actual i quines vivències voleu pels vostres fills i filles.
 

Som uns quants els qui a l’escola infantil apostem per un ensenyament sensorial, vivencial, de descoberta, emoció i participació activa dels infants. A l’educació primària s’està avançant també en aquest camí i mica en mica es veuen experiències molt interessants.

 

[Img #26791]Ahir la Rut va anar a la platja amb la família i va trobar unes fulles que contenen la llavor i les fa giravoltar com un helicòpter. Les tires ben amunt i baixen fent voltes, és molt divertit anar-les enlairant i observant-ne el gir. És la fulla de l’arbre anomenat Tipuana. Les ha portades a l’escola i hem passat una bona estona entre sorpresa i rialles, llançant-les d’una i altra manera per aconseguir efectes diferents.
En la programació d’aquesta setmana ens proposàvem treballar el concepte dins/fora. Doncs bé, s’ha presentat el moment. Aprofitem aquesta riquesa que tenim avui a la classe. Després d’una estona d’exploració lliure dibuixem un cercle gros a terra. Ens proposem de situar-nos a la ratlleta del cercle (a fora) i tirar la fulla enlaire amb la intenció que caigui a dins del cercle. Ho provem?
A voltes surt, altres no tant; tornem a provar una, dues… set vegades. Volem que caigui a dins. És un repte, ho passem bé.

 

Aquesta experiència s’ha fet amb nens i nenes que voregen els 3 anys.

 

Hem treballat geometria, ciència, moviment, llenguatge… uns companys ajuden els altres i els expliquen com fer-ho, altres s’hi fixen i n’aprenen… tot plegat amb una bona dosi d’emoció i motivació.

 

Tots els nens i nenes que van voler van prendre fulles cap a casa per continuar jugant-hi i de ben segur van explicar la vivència al pare, mare, germans… Si un altre dia troben fulles de Tipuana hi tornaran a jugar i la rialla aflorarà de nou a la seva cara.

 

Aquesta vivència no s’enquadernarà a l’àlbum de fi de trimestre.

 

En una altra classe d’una altra escola, en la programació d’ahir dijous, de 3 a 4 de la tarda hi havia apuntat que es treballava dins i fora. La senyoreta els tenia tots ben asseguts a la taula, els va donar una fotocòpia din a3 amb un cercle dibuixat i uns quants gomets vermells en forma de cercle. Sota la consigna d’enganxar gomets dins el cercle els nens i nenes van començar a treballar en ordre.

 

Aquesta fitxa anirà a l’àlbum.

Considereu quina activitat us sembla més interessant, en quina han après més i millor i decidiu el valor dels àlbums. Parlen molt sense gaire paraules.

En un àlbum de P3 una fitxa amb un cercle gran ple de gomets dins què reflexa?
A P4, de debò s’ha de repassar tantes vegades la lletra M, P, T, el nombre 4, 5 … al primer trimestre?
I a P5, valorarem sobretot que sàpiguen escriure el seu nom i cognoms, que comencin a fer operacions i pintin amb plastidecor sense sortir de la ratlla?

 

En detriment de què?
És necessari?

Que passeu bones festes,
Que gaudiu molt dels vostres fills i filles, familiars i amics propers.
I que la consecució de la República Catalana ens permeti avançar més en educació.

 

 

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*