Inici Gent Una desena de gossos obtenen el diploma de ‘Ciutadà caní exemplar’

Una desena de gossos obtenen el diploma de ‘Ciutadà caní exemplar’

COMPARTIR

[Img #23465]El passat 21 de juny i en el marc de FirAnoia es va celebrar per primer cop a la comarca el certamen de Ciutadà Caní Exemplar organitzat per l’Escola canina Rivalcan. Aquest certamen té com a referent el prestigiós programa Good Citizen Canine del’Amercian Kennel Club de Canadà, i està contemplat dins les activitats de l’Associació Nacional d’Ensinistradors Canins Professionals (ANACP).

 

Deu gossos dels catorze que es van presentar van passar satisfactòriament l’examen, tot i que l’entorn no era propici per als gossos, doncs aquests certàmens s’acostumen a fer en les escoles canines, amb un ambient de tranquil·litat, i en aquest cas, va estar molt més difícil per als gossos i els seus amos que estaven en un entorn ple de gent i d’estímuls. El certamen estava obert a tothom i constava de 10 proves que jutjava un jutge de l’ANACP. Per obtenir el diploma s’han de fer les 10 proves correctament. Aquestes són: acceptació d’un desconegut, romandre assegut durant la salutació d’un desconegut, pentinat i reconeixement d’un desconegut, caminar al costat amb corretja, passeig entre un grup de persones, seure, tombat i quiet, resposta a la crida, resposta amb altres gossos, reacció a distraccions i separació supervisada, aquesta última especialment dificultosa, doncs el gos s’havia de quedar amb el jutge durant 3 minuts, mentre el seu guia marxava.

 

Aquest diploma és un reconeixement als amos dels gossos a l’educació i dedicació que tenen amb les seves mascotes. Nou dels deu gossos que van aconseguir el diploma han estat ensinistrats a l’Escola canina Rivalcan, des de l’escola es vol fer arribar una gran felicitació a tots els aprovats: el Carles Domingo amb la Kenya, la Montserrat Cardona amb la Nera, el José Luque amb la Loma, el  Jordi Montaño amb la Dana, el Jordi González amb la Trunfa, l’Ivan Peña amb la Bomba, el David Acosta amb el Swan, la Montserrat Roca amb el Pelayo, el Dámaso amb la Diva i el Luis Luque amb la Dela.

 

L’educació dels gossos és molt important per poder arribar a assolir un grau de socialització similar a la resta d’Europa, on els gossos poden entrar a la majoria de restaurants, museus i llocs públics, i del qual estem a hores lluny en el nostre país. Programes com aquests encoratgen a dur a terme una bona educació canina i anar aconseguint passos a la plena integració del gos a la nostra societat.

 

 

 

 

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*