Un restaurant per a persones celíaques, un sistema de càrrega per a telèfons mòbils, un cinema a la carta i una botiga de guants per a porters de futbol de disseny. Aquests han estat els quatre projectes finalistes presentats per alumnes de l’Institut Pla de les Moreres que han optat al Premi a la millor idea empresarial: Irene Briongos, Héctor Pascual, Marta Gabarró i Romans Carrillo
Finalment Irene Briongos ha estat la guanyadora del premi que es va lliurar el passat divendres, 27 de juny, en el marc de la festa de final de curs de l’Institut Pla de les Moreres, al centre polivalent de Can Papasseit. Aquest premi és fruit de la col·laboració entre l’Institut Pla de les Moreres i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Vilanova del Camí en el marc del projecte de Foment de la Cultura Emprenedora que es va iniciar el curs passat.
El projecte ha anat enfocat en dues línies: la primera han estat unes sessions de sensibilització a l’emprenedoria als alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat. La segona ha estat un seguit de sessions als alumnes de 2n de batxillerat de l’assignatura Economia de l’Empresa. Aquests alumnes han anat elaborant un pla d’empresa que optava al recent creat Premi a la millor idea empresarial.
El Jurat ha valorat que Irene Briongos, amb el seu restaurant per a persones celíaques, ha presentat el millor projecte, no només per la idoneïtat de la idea, sinó també pel desenvolupament encertat. Briongos ha estat capaç d’entendre que una necessitat es pot traduir en una idea de negoci, i ho ha fet a partir d’un molt bon anàlisi del mercat i una traducció a la pràctica realista i amb una gran coherència interna. S’ha valorat especialment l’excel·lent plantejament que extreu de la seva idea de negoci; ha sabut interpretar perfectament una necessitat no coberta d’un públic objectiu i traduir-la en un negoci innovador i orientat a la qualitat.
La resta dels projectes finalistes també han estat molt interessants.
Héctor Pascual proposa un sistema de càrrega per a telèfons mòbils. Ha sigut capaç d’adonar-se de com les empreses busquen les millor fórmules per satisfer el seus clients potencials. El Jurat creu que la seva idea pot ajudar a incrementar la productivitat de les empreses i a optimitzar el temps del públic en general.
Marta Gabarró proposa un cinema a la carta. Reinterpreta un model de negoci, el cinema, que sembla que durant els darrers anys ha anat perdent vitalitat per donar-li un nou enfocament més personalitzat i amb un gran protagonisme de les noves tecnologies.
I per últim, però no menys original, Romans Carrillo proposa una botiga de guants per a porters de futbol de disseny. Carrillo ha exprimit la seva afició per l’esport per adonar-se d’una necessitat no coberta i localitzar una oportunitat de negoci. La seva idea, basada en la fusió del treball artesanal i l’ús de les noves tecnologies, pot obrir un nou mercat amb un gran potencial de creixement.
Aquest projecte de Foment de l’Emprenedoria a l’Institut forma part de les actuacions que es fan dins la Xarxa d’Entitats de Catalunya Emprèn (xarxa de la qual l’Ajuntament de Vilanova del Camí en forma part). També està subvencionat per la Diputació de Barcelona.