Inici Destacats Set centres educatius de l’Anoia participaran als Premis Retotech

Set centres educatius de l’Anoia participaran als Premis Retotech

COMPARTIR

 La Fundación Endesa i el Departament d’Educació han fet públics els noms dels 45 centres educatius catalans seleccionats per participar als Premis Retotech. RetoTech és un projecte totalment gratuït que facilita als centres la formació i el material necessari (kit de robòtica i impressora 3D) per dur a terme un repte tecnològic a l’aula. S’hi ha seleccionat 17 centres de primària i 28 de Secundària. D’entre ells, n’hi ha 7 de la comarca de l’Anoia:

Escola Ramon Castelltort (Igualada): han dissenyat una ciutat intel·ligent, Ramon Smart City, on hi ha diversos serveis amb sistemes intel·ligents d’estalvi d’energia fins i tot un parc eòlic, que genera amb energia verda, i que incorpora un sensor especial que fa que s’aturi quan detecta una au per protegir-la: https://www.fundacionendesa.org/es/educacion/retotech-proyecto-de-innovacion-educativa/centros-participantes-tecnologia-educativa/Escola-Ramon-Castelltort-i-Miralta

IE Castell d’Òdena: han creat una sala d’estar intel·ligent on s’apaga la televisió quan un s’aixeca del sofà entre d’altres https://www.fundacionendesa.org/es/educacion/retotech-proyecto-de-innovacion-educativa/centros-participantes-tecnologia-educativa/IE-Castell-d-Odena

Escola Anoia (Igualada): el seu projecte es diu Car Tracker i són sensors que es posen en el vehicle i ajuden a aparcar https://www.fundacionendesa.org/es/educacion/retotech-proyecto-de-innovacion-educativa/centros-participantes-tecnologia-educativa/Escola-Anoia

INS Montbui, han desenvolupat una aplicació que es diu «M’ESCOLTES?» per ajudar un company sord a comunicar-se. És una eina que serveix també per als nouvinguts que, en el moment d’arribar, encara no coneixen l’idioma i tenen dificultats per a fer-se entendre https://www.fundacionendesa.org/es/educacion/retotech-proyecto-de-innovacion-educativa/centros-participantes-tecnologia-educativa/INS-Montbui

Institut Pla de les Moreres (Vilanova del Camí): https://www.fundacionendesa.org/es/educacion/retotech-proyecto-de-innovacion-educativa/centros-participantes-tecnologia-educativa/Instituto-Pla-de-les-Moreres

Institut Badia i Margarit (Igualada) han desenvolupat un prototip de carro de la compra per a persones amb dificultat de mobilitat https://www.fundacionendesa.org/es/educacion/retotech-proyecto-de-innovacion-educativa/centros-participantes-tecnologia-educativa/Institut-Badia-i-Margarit

Institut Pere Vives Vich (Igualada) com aprofitar l’energia solar en el seu propi centre https://www.fundacionendesa.org/es/educacion/retotech-proyecto-de-innovacion-educativa/centros-participantes-tecnologia-educativa/Institut-Pere-Vives

Amb RetoTech, la Fundación Endesa, en col·laboració amb el Departament d’Educació i amb el suport de BQ Educación, vol apropar i promoure l’estudi de carreres STEM (ensenyaments de ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) tot fomentant l’emprenedoria tecnològica. Per fer-ho RetoTech planteja un repte al personal docent i als estudiants dels centres educatius participants per tal que desenvolupin iniciatives tecnològiques innovadores encaminades a resoldre necessitats reals del seu entorn escolar o social. Així mateix, el professorat rep formació semipresencial així com seguiment i assistència durant tot el procés per part de l’equip de BQ Educación.

En aquesta edició, el nombre de premis atorgats per la Fundación Endesa creix i concedirà 17 premis en total, que es lliuraran durant un festival presencial que se celebrarà al final d’aquest curs escolar 2022-2023. Tres són els «Premis Fundación Endesa» a escala nacional i elegits pel jurat que es conformi a l’efecte, i 14 són els «Premis Professor» que s’atorgaran a escala local i seran elegits pels mateixos professors assistents a cada festival, dos premis per cada comunitat autònoma participant. En l’avaluació es tindran en compte l’originalitat i la creativitat del projecte, l’aplicabilitat a una necessitat real i la seva justificació, la competència tècnica, així com la dimensió estètica i artística del treball realitzat.

En l’edició passada, el premi a Catalunya va recaure sobre el projecte INVISUAL, de l’Institut Celrà que havia desenvolupat una sèrie de robots que facilitaven la pràctica de l’esport a persones amb ceguesa.

Més enllà del qui resulti guanyador, tots els centres participants rebran equips dotats de materials tecnològics perquè puguin començar a treballar en els seus projectes des del minut u. Així mateix, els professors de cada centre educatiu seleccionat rebran formació semipresencial centrada en els tres blocs del programa: robòtica, programació, i disseny i impressió 3D.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*