L’edició estiuenca del Rec.0 s’avança enguany un mes. Del 10 al 13 de maig, 88 marques i dissenyadors vendran els seus estocs en 52 espais diferents del barri del Rec d’Igualada.
Rec.015 aconsegueix atraure noves marques com Carhartt, Sebago, Tiny Cottons o Castañer, ampliant una oferta inèdita. Grans marques internacionals segueixen apostant per aquest esdeveniment, com Levi’s, Adidas, Pepe Jeans, Mango, Camper, IKKS, Textura o Lacoste, amb espais de venda grans i singulars. Secret Market by Privalia es reforça i per primera vegada comptarà amb un segon local només per sabates i complements. Les marques amb èxit garantit al Rec tornen amb noves fórmules i més creativitat: Indi&Cold, Sita Murt, Nice Things, Punto Blanco, Kickers, Javier Simorra, Humanoid, Kaotiko Barcelona, Pretty Ballerinas, Mi&Co, Med winds, Geographical Norway, Mus&Bombon, Dutch Delight, Visual Poetry Barcelona, Antonio Miro i s’afegeixen Satorisan o Castell de calçat. L’esport i la moda urbana segueixen presents al Rec fent les seves vendes especials d’estocs i, a més d’Adidas i la novetat de Carhartt, trobarem Fox Head, Grifone, Santa Cruz, Wesc o Buff.
L’aposta pel disseny independent continua creixent. Rec.0 segueix apostant pel disseny independent i es vol constituir com una gran plataforma de venda i promoció de la moda catalana. Per primera vegada, la passarel.la 080 i Rec.0 s’alien per crear gran espai dedicat a la moda emergent catalana: la pop up store 080 que acollirà nous dissenyadors i marques com Carlota Oms, Ssic and Paul, Les Chausseurs, Pau Esteve o Rita Row, a més dels dissenyadors Dorotea, IKA Editions, Loa, Maria Roch o Kinetik Supply. Segueix també el triunvirat de Txell Miras, Miriam Ponsa i Josep Abril, als que afegim Who, Ingrid Munt, Gorni Kramer, David Valls, Veneno en la piel, Susi Sweet Dress o Jordi Rafart, entre d’altres. En aquest espai s’hi sumarà el guanyador del premi Time Out de moda, que s’atorga a una proposta jove.
En la moda infantil destaca una nova incorporació: Tiny Cottons, la marca amb els looks més de tendència, que se sumarà a Bean’s Barcelona, yporqué, Micu, Mon Marcel, Little Lia by Beth, Tocotó Vintage, Piu et Nau entre d’altres.
D’altra banda, l’espai més efímer del Rec.0, el Rec Pop Up Day Estrella Damm, comptarà aquesta edició cada dia amb una marca diferent, amb marques com: Colmillo de Morsa, Woody’s Barcelona, Watermelon, Mane-ko, Ottaki, Visionario, Dona Kolors i Bless The Mess. En aquesta ocasió està dissenyat pels alumnes del Màster d’Arquitectura efímera de l’escola Elisava, una construcció molt singular creada a partir de les caixes Estrella Damm.
Destacar que la moda local igualadina estarà representada per les marques Sita Murt, Micu Micu, Ingrid Munt, David Valls, Dutch Delight, Jordi Rafart, Punto Blanco, The Garage by Punto Blanco, Boxley, Buff i Messcalino. També les marques gestionades per botiguers locals com Javier Simorra o Pepe Jeans.
La gastronomia i la cultura, els altres dos eixos de Rec.0
L’edició d’estiu del Rec.0 destaca també per la gran aposta per la gastronomia i la cultura. El festival Rec Street Food augmenta la seva oferta: al circuit Rec.0 hi haurà dos patis Estrella Damm, una amb l’oferta dels pop up bars de cuiners locals i l’altra amb food trucks amb propostes de diferents cuines del món. Destaca l’espai de Bodegues Torres, on s’oferiran cates de vins, i els espais de Las dos vacas de Danone i Cafès Novell amb degustacions.
La cultura tindrà protagonisme, amb concerts i xerrades. En aquesta ocasió comptarem amb quatre escenaris, un d’ells el d’Estrella Dam. Hi haurà més de 20 concerts, amb grups de música rock, pop i indie com: Cataplàusia, Nasty Walkers, Shadow Sessions, Dabeat, Nuu, o El hombre trankilo i músics més intimistes, com Marina Herlop o Adriana Muntané. Les xerrades aniran a càrrec de l’il.lustrador Oriol Malet, la periodista Rosanna Carceller, i l’autora del famós personatge Lola Vendetta, la il·lustradora Raquel Riba Rossy, que presentaran els seus llibres. Tots els actes culturals són gratuïts.
Enguany, el projecte Rec Tshirt, que vam iniciar en el Rec.013, on cada edició un dissenyador crea una samarreta Rec.0, ha estat a càrrec de la marca Sita Murt, que ha dissenyat i produït un model exclusiu que es vendrà només a la seva pop up store del Rec.015.
En la passada edició, celebrada el novembre del 2016 van passar pel Rec.0 unes 120.000 persones, segons els organitzadors.