Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de la comissaria d’Igualada van detenir el passat 4 de febrer, tres homes i una dona de 44, 41, 38 i 36 anys, com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric.
A finals de setembre del 2025, els mossos van tenir coneixement de la possible existència d’una plantació de marihuana en una masia de Castellolí.
Després de diverses setmanes d’investigació, els mossos van detectar indicis compatibles amb l’existència d’un cultiu interior intensiu de marihuana i, el passat 4 de febrer al matí, es va fer una entrada i perquisició judicial a la casa.
A l’interior hi havia 10 estances dedicades al cultiu, amb un total de 606 plantes de marihuana i 110 plantes de planter. També es va trobar una caixa de grans dimensions amb 1,842 kg de cabdells, 1,066 kg de trinxat de marihuana i peces d’haixix d’1 kg en total. Una premsa per manipular l’haixix i 5.360 euros en efectiu.
Segons estimacions de l’Oficina Central Nacional d’Estupefaents del Ministeri de l’Interior, el preu de venda a l’engròs de la droga estaria valorada en 177.896 euros aproximadament. Droga que estava destinada al mercat internacional.
Cada estança tenia una complexa instal·lació amb pantalles de llum, ventiladors, filtres d’olor, aire condicionat i extractors d’aire. El subministrament elèctric estava manipulat, amb un consum 10 vegades superior en un habitatge d’aquestes característiques.
Durant l’operatiu es van localitzar tres homes i una dona a l’interior del domicili, que van quedar detinguts per un delicte contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric. Alguns dels detinguts tenien antecedents pels mateixos delictes.
En aquesta mateixa casa els mossos van desmantellar una plantació de marihuana a l’abril de 2023. Aleshores, es van intervenir 931 plantes i es van detenir dues persones per un delicte contra la salut pública (tràfic de drogues) i defraudació de fluid elèctric.
En les properes hores, els detinguts passaran a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia d’Igualada.





