Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Un estudi fet a l’Abric Romaní de Capellades constata que els neandertals feien un ús recurrent i divers de la fusta

    08/10/2026

    Els montbuiencs Raquel Grados i Imanol Pérez participen als Special Olympics a Tarragona

    08/10/2026

    Càritas Arxiprestal Anoia-Segarra presenta els programes d’atenció i acompanyament

    08/10/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    9.6 °C
    IGUALADA
    • 09/10/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Destacats»El PSC obté el compromís de la Generalitat d’obrir el Casal Cívic Montserrat com a refugi climàtic
    Destacats Política

    El PSC obté el compromís de la Generalitat d’obrir el Casal Cívic Montserrat com a refugi climàtic

    Per Redacció03/05/20262 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    El grup municipal del PSC (Igualada Som-hi) afirma que la Generalitat obrirà el Casal Cívic Comunitari Montserrat com a refugi climàtic, sempre i quan el govern de Junts ho demani formalment. El cap de l’oposició Jordi Cuadras lamenta que “Junts ha volgut fer batalla política d’un fet del qual n’és responsable: va acusar la Generalitat de no obrir el Casal Cívic Comunitari Montserrat com a refugi climàtic però hem descobert que mai ho havia demanat”.

    El grup socialista explica que “tal i com ens vam comprometre al Ple, el nostre grup hem fet els deures i al conèixer aquesta reclamació, com que nosaltres posem Igualada sempre per davant, vam fer arribar la petició a la Generalitat però, és clar, la sorpresa va ser nostra quan vam veure que Junts no ho havia sol·licitat”.

    Davant d’això, Jordi Cuadras demana a Junts “responsabilitat política i institucional i que no jugui a fer política de baix nivell portant una moció al Ple i fent vídeos explicant que la Generalitat no vol obrir el Casal Cívic Comunitari Montserrat com a refugi climàtic quan la resposta de la Generalitat és molt clara: si ho demanen, s’obrirà. Així que demanem a Junts que faci els deures, que assumeixi la seva responsabilitat i que sol·liciti formalment a la Generalitat que el Casal Cívic Montserrat obri durant l’estiu com a refugi climàtic i s’haurà acabat la polèmica”.

    La regidora Montse Montaña recorda que és indispensable per la salut pública garantir refugis climàtics atès que les onades de calor cada estiu són més llargues i intenses: “Igualada ha d’estar plenament preparada per atendre tots els col·lectius que més pateixen o els afecten les onades de calor i garantir el seu benestar i el de tota la població davant aquests episodis. Per això reclama a Junts que no jugui amb aquest tema i que sigui diligent”.

    El PSC (Igualada Som-hi) explica que si Junts demana obrir el Casal Cívic Comunitari Montserrat quedaria garantida una xarxa de refugis climàtics que arribaria a tots els barris i a tots els igualadins i igualadines amb l’Espai Cívic Centre, Cal Badia, la Kaserna, el Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia, el Mercat Municipal de La Masuca, Cal Maco, el Centre Cívic Nord, el Centre Cívic de Fàtima, la Biblioteca Central i el Casal Cívic Montserrat.

     

    Redacció

    Posts relacionades

    Un estudi fet a l’Abric Romaní de Capellades constata que els neandertals feien un ús recurrent i divers de la fusta

    08/10/2026

    Bellprat ja disposa del seu Mapa de Patrimoni Cultural

    08/10/2026

    Càritas Arxiprestal Anoia-Segarra presenta els programes d’atenció i acompanyament

    08/10/2026

    Es prepara un homenatge a les parelles que es van casar a la Tossa el 1976 i el 2001

    08/10/2026
    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    On Tour

    05/10/20263 Minuts de lectura

    Amb aquesta expressió anglesa es pot definir la vida del grup de teatre ebrenc Terra…

    Opinió

    Maricarmen, el teu fill és l’últim a sortir de la mani!

    03/10/20264 Minuts de lectura

    Milers de flors tornen a germinar a les voreres: una multitud de joves i grans…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.