Inici Destacats El projecte ‘Nexes’ va formar 190 persones a l’atur de l’Anoia durant...

El projecte ‘Nexes’ va formar 190 persones a l’atur de l’Anoia durant l’any passat

COMPARTIR

Durant l’any 2020, el Consell Comarcal de l’Anoia ha desenvolupat el projecte Nexes, amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona i amb l’objectiu de dinamitzar el mercat de treball i millorar les competències transversals per al foment de l’ocupabilitat de les persones.

El projecte inclou dues tipologies d’actuacions. D’una banda, les píndoles formatives APP (Activa’t, Participa, Prepara’t), per a millorar la motivació i el coneixement de les persones participants, així com les seves competències, a fi d’ajudar les persones en la seva recerca activa de feina. I, de l’altra, pràctiques no laborals en empreses, adreçades a totes aquelles persones usuàries que es troben en processos de recerca de feina (DONO) i que tenen escassa o nul·la experiència associada a la qualificació professional.

Pel que fa a les píndoles formatives, s’han treballat les competències transversals d’accés a l’ocupació, d’identificació, de relació i d’afrontament. De totes les proposades, les més demandades pels participants han estat Motivacions i interessos, 10 Consells per tenir èxit en una entrevista online, Com cercar feina en temps de crisi sanitària, L’entrevista de feina i El mercat de treball.

El departament de Promoció Econòmica s’ha adaptat a les actuals restriccions sanitàries i, per això, ha ofert un total de 31 píndoles formatives en format telemàtic, a través de plataformes digitals per videoconferència. A més, de manera presencial i sempre aplicant tots els protocols de prevenció, se n’han fet als municipis de Capellades, El Bruc, Els Hostalets de Pierola, Igualada, La Pobla de Claramunt i Masquefa.

Un total de 190 persones han pogut assistir a les sessions formatives i han fet una valoració molt positiva de l’experiència, destacant la utilitat de les temàtiques així com la dinamització de les sessions. Pel que fa a les pràctiques, 4 persones han gaudit d’aquesta oportunitat a l’empresa Doga Parts SL, així com als ajuntaments del Bruc i Masquefa, fent una valoració molt positiva, tant de la gestió com de l’oportunitat que suposa per entrar en el mercat de treball.

Aquest 2021 es preveu continuar oferint píndoles formatives APP a tots els agents de la comarca, així com l’oportunitat de realitzar pràctiques en les empreses que ho sol·licitin. Per a més informació, es pot contactar al telèfon 93 805 15 85 (Laia Pascual) o bé al correu aeo@anoia.cat.

FER UN COMENTARI

*