Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    A punt la tercera edició de les Olimpíades Escolars de l’Anoia

    10/09/2026

    Mor a Igualada l’escolapi Andreu Trilla i Llobera

    10/09/2026

    Vilanova del Camí tanca una Festa Major marcada per la participació

    10/09/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    13.5 °C
    IGUALADA
    • 10/09/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Societat»Es presenta a Igualada la campanya «Sabates per a Lesbos»
    Societat

    Es presenta a Igualada la campanya «Sabates per a Lesbos»

    Per Redacció02/11/20163 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    L’Ateneu Igualadí acull aquest dimecres la presentació de la campanya “Sabates per a Lesbos” en un acte obert al públic, a 2/4 de 8 del vespre. Són un grup de voluntaris del Bages i l’Anoia que han creuat camins i sensibilitats per, junts, dur a terme accions que recolzin projectes solidaris d’altres entitats o propis, sigui quin sigui l’àmbit territorial i el motiu, prioritzant en funció de la urgència i necessitat. A partir del viatge a Lesbos que van fer alguns dels membres el passat mes de setembre, van conèixer de primera mà les necessitats a cobrir més urgents de cara a l’hivern i van decidir mobilitzar-se.

    L’objectiu d’aquesta campanya és recollir el màxim de diners possibles i calçat i roba nous que puguin donar empreses i també de segona mà si el material és com nou, per tal d’enviar-los al magatzem principal de Lesbos des d’on es serveixen els dos camps de refugiats en funció de les seves necessitats.

    El magatzem principal de l’illa, anomenat Attika Warehouse, és gestionat per la ONG suïssa SAO Save Assistant Outreach. Es troba a Larsos, a l’illa de Lesbos.

    D’aquesta manera es vol recolzar, des d’una perspectiva de solidaritat europea i especialment amb el poble grec, l’enorme esforç que Grècia està fent per gestionar la crisi humanitària dels refugiats enmig d’una brutal crisi econòmica.

    Els punts de recollida a Igualada són:

    Ateneu Igualadí
    Sant Pau, 9
    Dilluns a divendres de 16h a 9h.

    Ferreteria Jorba Solà
    Avda. Europa, 27 P.I. Les Comes Igualada
    Dilluns a divendres de 8h a 13h i de 15h a 19h. Dissabtes de 9h a 13’30h.

    La recollida es fa només del material necessari a l’illa, on ara és imprescindible la roba d’abric i impermeable degut a l’arribada del fred i les pluges. El col·lectiu que està més desatès és el dels homes, ja que de forma natural les donacions van més dirigides a les dones i els nens. Les peces que més escassegen a l’illa i que es recullen són:

    Home
    ● sabates i vambes talla 40-45, sobretot la 42
    ● pantalons tipus texans
    ● roba interior nova (bòxers i samarretes de tirants)
    ● roba d’abric impermeable, preferentment

    Dona
    ● vambes
    ● roba interior nova (hi ha molts casos de candidiasis i la higiene és precària)
    ● roba d’abric impermeable, preferentment

    Nen i nena
    ● vambes
    ● roba interior
    ● roba d’abric impermeable, preferentment

    Tambés es pot fer donatiu directament a l’ONG, afegint com a concepte “ CATALAN CAMPAIGN ”.

    SAO Association
    Erliacherweg 30
    CH-5436 Würenlos
    Tel +41 78 825 80 85
    El número d’identificació és CHE 438.203.855 MWST
    I el compte corrent és:
    Raiffeisen Bank
    CH-5436 Würenlos
    IBAN CH62 8074 7000 0021 0305 8
    SWIFT RAIFCH22747

    Les empreses i botigues que vulguin col·laborar en la recollida aportant producte nou que coincideixi amb les necessitats detallades o fer una aportació econòmica per tal de pagar el transport es poden posar en contacte amb:.

    Mar Canet i Torra
    Tel 617 52 89 17

    Toni Pereira
    Tel 609 93 27 55

    sabatesperalesbos@gmail.com

    https://www.facebook.com/creuantcamins

    Igualada refugiats Sabates per a Lesbos solidaritat
    Redacció

    Posts relacionades

    L’Institut Joan Mercader d’Igualada recupera la calefacció després de tres cursos

    09/09/2026

    El claustre de l’Escola Emili Vallès reclama respecte per la imatge del centre i es desmarca del debat polític

    08/09/2026

    Neix «Mare meva» a Igualada, una nova entitat sense ànim de lucre dedicada a la maternitat i la primera infància

    08/09/2026

    L’Improshow arriba a Igualada amb una funció solidària a benefici de l’Associació Contra el Càncer

    07/09/2026
    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    El Consell Comarcal que no vetlla per la comarca

    09/09/20263 Minuts de lectura

    Durant la primavera, però amb especial intensitat els mesos de juny i juliol, quan s’acabava…

    Opinió

    Més enllà del 2%, quan la inclusió és un dret i no una sanció

    09/09/20265 Minuts de lectura

    La Comissió de Treball, Economia Social, Inclusió, Seguretat Social y Migracions, en sessió extraordinària va…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.