Inici Destacats Marc Castells presenta la distribució de carteres dels seus regidors

Marc Castells presenta la distribució de carteres dels seus regidors

COMPARTIR

L’alcalde d’Igualada, Marc Castells ha fet pública la proposta del nou cartipàs municipal, que regirà l’organització interna i els àmbits de gestió del Govern per aquest mandat.

Marc Castells ha apostat per una organització “que consolidarà el model de ciutat que s’ha impulsat en els darrers mandats, alhora que encararà els nous projectes per als propers anys”. Es posa l’accent i es dona protagonisme a diverses competències que formen part de les línies estratègiques del Govern i el projecte de ciutat que s’impulsa.

Novetats en el cartipàs

Així, per exemple, s’incorporen les competències específiques de barris, entitats, LGTBIQ+ i la formació professional. “Aquests anys, ja hem impulsat projectes per a les entitats, la igualtat i els diferents barris, perquè hem fet molta feina, però en queda encara molta per fer” ha indicat l’alcalde Castells. És en aquest sentit, que s’incorpora la LGTBIQ+, per abordar la igualtat tenint en compte totes les realitats. En aquests anys, ha explicat l’alcalde, “ja hem impulsat projectes en aquests àmbits però ara configurem l’Ajuntament per a fer-lo encara més proper al dia a dia dels ciutadans”.

De la mateixa manera, les competències en ensenyament tenen un apartat especial per a l’àmbit universitari i el de la formació professional, dues de les puntes de llança de la política educativa del nou Govern i que té reptes tant importants com l’ampliació de l’oferta universitària i l’increment fins als 1.000 estudiants universitaris; seguir potenciant l’Escola d’Art La Gaspar Camps o exigir a la Generalitat l’ampliació i adequació de l’oferta educativa del Milà i Fontanals per poder donar la resposta a les necessitats del sector empresarial, que demana mà d’obra qualificada per a les seves activitats. “La formació és la base del nostre futur: tenir joves que es formin aquí i que puguin treballar a casa nostra perquè oferim a les empreses els professionals que necessiten. Toquem de peus a terra, som al carrer, a costat de la gent i de les empreses, això és el que ens demana el teixit empresarial. Seguirem exigint a la Generalitat que faci aquests canvis al Milà, perquè és ella qui és competent en aquest tema” diu Castells.

Una altra competència que especifica el cartipàs municipal és civisme “perquè volem una ciutat líder en qualitat de vida, una Igualada positiva, i per això necessitem una via pública accessible; i un entorn urbà amable amb zones verdes i zones per al lleure, que convisquin amb altres usos també imprescindibles, com són el residencial, el de serveis o l’industrial” ha prosseguit l’alcalde, qui ha afegit que, tot plegat, no serà possible “sense civisme” i es per això que aquesta serà també una competència específica “en la qual no estalviarem esforços, tant des de l’educació, com actuant a peu de carrer”.

Redistribució de regidories i competències

La promoció econòmica, la sostenibilitat, la cultura, l’esport, l’acció social, l’urbanisme, la mobilitat, l’educació i la salut pública seguiran sent àmbits troncals en l’acció de Govern. Són diversos els projectes que el Govern municipal està compromès a tirar endavant els pròxims anys: atraure inversions per a les 100 noves hectàrees de sol industrial de la Conca; la renaturalització del riu Anoia; el pla Freàtica 2027; la remodelació del Passeig Verdaguer; la modificació del planejament urbanístic del barri del Rec; la creació d’habitatge; fer accessibles tots els passos de vianants el 2025; la construcció de l’auditori o les remodelacions integrals del mercat municipal i del complex esportiu de Les Comes.

Així les regidories i els regidors que les dirigiran són:

  • Cultura i Salut pública. Carme Riera dirigirà aquesta àrea.
  • Governació, Habitatge, Igualtat, LGTBIQ+ i Universitats. Carlota Carner n’és la responsable.
  • Barris, Civisme, Esports i Formació professional. Patrícia Illa en serà la titular.
  • Ensenyament, Infància, Joventut i Cooperació . Se n’ocuparà el regidor Josep Ma. Carpi.
  • Hisenda, Urbanisme, Règim Intern i Coordinació. Montse Duch en serà la responsable.
  • Mobilitat, Entitats i Via pública. La durà Miquel Vives.
  • Dinamització econòmica, Entorn urbà i Sostenibilitat. En serà responsable Jordi Marcè.
  • Relacions institucionals i Agermanaments. La durà Pere Camps.
  • Acció social. Sandra de la Iglesia assumirà aquestes competències.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*