Inici Destacats L’Igualada HC D aconsegueix l’ascens a Primera Catalana

L’Igualada HC D aconsegueix l’ascens a Primera Catalana

COMPARTIR

L’Igualada HC D va aconseguir el passat divendres l’ascens a Primera Catalana davant el Girona CH B en un partit èpic al Pavelló de Les Comes que va acabar amb un resultat de 5-2 (6-4 al global). Els homes de Francesc Rubinat van plantejar un partit molt seriós a la tornada de l’eliminatòria, a la qual el conjunt igualadí anava per darrere al marcador degut al 2-1 del partit d’anada.

Els arlequinats, amb el suport del Front Tauró i de més de 200 persones a les grades del Pavelló de Les Comes, van aconseguir empatar l’eliminatòria ben aviat: als dos minuts i mig, el capità Dani Gual es va inventar una gran jugada per darrere de la porteria gironina per deixar alliberat a Juanma Garcia, que va acabar rematant de primeres al fons de la porteria per inaugurar l’electrònic. Després de gol i durant una gran part de la primera meitat, els igualadins es van dominar el partit per complert i van poder ampliar el seu avantatge si no hagués estat pels pals de la porteria d’Oriol Barrot.

El Girona, format íntegrament pels júniors que van penjar-se la medalla de bronze al Campionat de Catalunya d’enguany, va començar a guanyar terreny al partit i a falta de 7:42 va veure com li assenyalaven una rigorosa blava a Roc Nogareda; Biel Nadal va disposar d’una falta directa, però un gran Sergi Ribas va intuir l’arrossegada del jove gironí per aturar-la. La muralla igualadina, però, va durar poc amb la inferioritat numèrica: pràcticament a la primera acció d’atac gironina amb el power-play, Biel Nadal es va quedar alliberat i amb un aixeca-pica perfecte va empatar el partit, tornant a posar per davant el seu equip a l’eliminatòria. Va ser la única acció que no va poder aturar el porter igualadí, que va deixar grans intervencions durant els 25 minuts inicials.

Amb aquest resultat es va arribar al descans del matx, tot i que no va durar gaire el marcador a la represa, perquè als tres minuts novament Biel Nadal va aprofitar una badada defensiva dels igualadins per plantar-se davant Eloi Gasset i fer el segon pel Girona. Aquest resultat deixava els igualadins en molt mala situació l’eliminatòria, ja que els homes de Ciscu Rubinat necessitaven tres gols per capgirar el marcador global. I també necessitaven la millor versió de Roger Cárdenas, un dels jugadors clau del conjunt arlequinat: i quan més el necessitava l’Igualada HC, Cárdenas va aparèixer.

A falta de 16:19 pel final, el “7” igualadí va robar una bola a la mitja pista, va muntar el contraatac combinant amb Roc Nogareda i va acabar assistint al juvenil per empatar el partit 2-2. A l’equador de la segona meitat. Miguel Ángel Bautista va aprofitar l’espai que va generar Marc Marsol i va enviar un centre-xut que va desviar a les mil meravelles Roger Cárdenas per empatar novament l’eliminatòria.

El quadre igualadí va estar molt a prop d’aconseguir el quart gol, però es va topar amb un Barrot sota pals, que va aturar diverses accions clares, entre elles un penal que va executar Miguel Ángel Bautista. A l’altra porteria Eloi Gasset, que va fer una gran actuació, també s’estirava com un autèntic tigre per evitar la resposta del Girona.

L’Igualada va voler aprofitar aquest bon estat de forma, i Roger Cárdenas es va posar la capa de superheroi. Després de veure com el porter gironí li aturava dues accions claríssimes, a falta de 3:22 va aprofitar un contraatac en solitari per buscar una rematada ràpida i sorprendre Oriol Barrot, posant per davant el conjunt igualadí per primer cop a l’eliminatòria amb el 4-2. I només mig minut després, el propi Cárdenas va sentenciar amb el 5-2 definitiu.

La explosió d’alegria va ser brutal a les grades de Les Comes, plena de d’aficionats igualadins, integrants del Front Tauró, pares i mares, i jugadors que han format part de la plantilla de l’Igualada HC D durant la temporada. Ràpidament els seguidors arlequinats van saltar a la pista a celebrar la gesta amb els jugadors, als quals encara els hi quedava energia per saltar i cantar.

El darrer cop que va l’Igualada Hoquei Club va aconseguir l’ascens a Primera Catalana va ser al 2016, i en aquella ocasió l’equip que ho va aconseguir va ser l’Igualada HC B, el filial arlequinat. A dia d’avui, l’Igualada Hoquei Club és l’únic club que disposa de quatre equips a les quatre màximes categories del seu esport a nivell estatal: OkLiga, OkLiga Plata, Nacional Catalana i Primera Catalana. Un premi al model de base que porta des de fa més d’una dècada al club arlequinat i que, a base de confiança i constància, ha aconseguit consolidar-se com una de les millors bases del territori.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*