Inici Societat L’Ajuntament de Montbui aprova les ordenances fiscals, amb l’augment d’alguns impostos per...

L’Ajuntament de Montbui aprova les ordenances fiscals, amb l’augment d’alguns impostos per l’any vinent

COMPARTIR

L’Ajuntament montbuienc va aprovar el passat 28 d’octubre en ple extraordinari l’actualització de les ordenances fiscals corresponents a l’any 2022. L’Equip de Govern format per Ara Montbui i Som Montbui-ERC va votar-hi a favor, mentre que el grup a l’oposició, el PSC Montbui, va votar-hi en contra.

La regidora d’Hisenda i Recursos Humans de l’Ajuntament montbuienc Jésica Arroyo va explicar les principals modificacions, que afecten en total a vuit ordenances. Entre les novetats més destacades, s’incrementa l’Impost sobre béns immobles. El tipus impositiu passa del 0’571 %  al 0’605 %.

També s’actualitza la taxa per la prestació del servei de gestió de residus municipals, amb un increment de les tarifes d’un 7% per tal de cobrir un percentatge més alt del cost del servei. L’actualització comporta també la creació d’una tarifa nova pels habitatges fora del nucli urbà (masies i cases disseminades). S’inclou una reducció de la quota tributària per tots els habitatges per recollida domiciliària que facin ús de la deixalleria municipal i una altra reducció pels locals comercials i industrials que acreditin disposar d’un sistema de gestió de residus per empresa degudament autoritzada per l’Agència de Residus de Catalunya, en funció de la fracció que s’acrediti que es gestiona per aquesta empresa.

Jésica Arroyo: “Vam detectar des del primer moment que teníem un problema amb els ingressos”

Segons va explicar la regidora Jésica Arroyo “el nostre compromís des que vam arribar al Govern en matèria econòmica ha estat el de sanejar, ser transparents i realistes, controlar els límits econòmics, posar-los al dia i actuar en les necessitats del nostre municipi. Hem fet un estudi exhaustiu dels ingressos de l’Ajuntament. Vam detectar des del primer moment que teníem un problema amb els ingressos”. La regidora va recordar que “en els últims 13 anys no s’han actualitzat les ordenances i això ha fet que ara l’Ajuntament tingui un problema important per poder quadrar el seu pressupost. És un problema greu, que condiciona la possibilitat de fer polítiques socials i prestar serveis bàsics per a un municipi de més de 10.000 habitants. No volem que la deixadesa en matèria econòmica dels darrers 13 anys ens passi factura. En els últims dos pressupostos hem fet mans i mànigues per quadrar els números reals”.

La regidora d’Hisenda i Recursos Humans va recordar que el problema amb els ingressos a l’Ajuntament montbuienc ve en part derivat de la mínima presència d’indústries en el municipi, “quelcom que estem revertint, amb empreses que s’instal·len al nostre polígon, i que a uns anys vista permetrà una millor salut econòmica per a la institució”.

Durant l’explicació d’aquest punt Jésica Arroyo va detallar la bateria d’actuacions realitzades durant els darrers anys, especialment en l’àmbit social i d’atenció a les persones, per tal de donar resposta a les necessitats. Com va explicar Arroyo “és una actualització que s’ha de fer per responsabilitat. És l’única manera de garantir uns serveis de qualitat a la ciutadania i també d’assegurar les accions en matèria social que hem dut a terme com les diferents convocatòries de beques per ajudar a les famílies i nombroses línies de suport realitzades, especialment en l’àmbit social, però també recolzant als sectors més afectats per la Covid-19”.

La regidora va explicar també que l’Ajuntament ha ampliat la plantilla en els darrers dos anys, “incloent disposar d’un Secretari al 100 per 100 de jornada. Hem reforçat Brigada Municipal, Policia Local, departaments administratius i departaments tècnics. Hem reforçat el manteniment d’espais públics, i hem treballat per optimitzar una despesa que entenem com a clarament necessària si volem garantir serveis de qualitat per a tota la ciutadania de Montbui”. La responsable d’Hisenda i Recursos Humans es va posar a disposició de la ciutadania per explicar els motius que fonamenten aquesta decisió i va recordar que “durant anys, a Montbui, es van fer grans infraestructures i ara és el moment de pagar-ne el seu manteniment”

Arroyo va recordar la gestió realitzada des de l’Ajuntament, des de diferents projectes endegats o ja finalitzats, així com totes les actuacions realitzades a nivell intern de l’Ajuntament, posant al dia la contractació pública i l’economia municipal.

Entre les novetats aprovades, cal remarcar que es fixa l’import màxim per pagaments en efectiu en 50 euros, per minimitzar al màxim aquest mitjà de pagament. També es redueix en un 50 per cent la taxa per drets de participació en processos selectius i es crea la nova tarifa pel Servei de Finestreta Única.

El PSC s’oposa a la pujada d’impostos i demana una millor gestió per a “fer costat a les famílies del municipi”

El grup del PSC a Santa Margarida de Montbui s’ha oposat a que el govern d’Ara Montbui apugi l’impost de l’IBI i també la taxa d’escombraries per les ordenances fiscals del proper any 2022. El portaveu dels socialistes montbuiencs, Josep Palacios, explica que “ara no és e moment d’apujar impostos i taxes, ja que és quan comencem a veure la llum al final del túnel amb aquesta pandèmia que estem vivint i les famílies del municipi no necessiten més càrregues impositives, sinó que necessiten una bona gestió que prioritzi el seu benestar”.

El PSC afegeix que “el problema és que el govern d’Ara Montbui està fent una mala gestió dels recursos que té el municipi. Si hi hagués una bona gestió no caldria apujar els impostos”. En aquest sentit, posen d’exemple que “s’està malbaratant el pressupost en acomiadaments a treballadors de Mont-Aqua, quan aquests acomiadaments són reemplaçats per una altra persona al mateix lloc, que comporten processos judicials on l’Ajuntament ha d’assumir costos que es podrien evitar si hi hagués una bona gestió. A l’espera del tancament d’any en el pressupost d’aquesta instal·lació és possible que es quadrupliquin les despeses. Hi ha una pèssima gestió”.

Des del grup del PSC a Montbui, remarquen que “hi ha una altra manera de gestionar els ingressos.  Sabem que s’han perdut algunes subvencions i ajudes per al nostre municipi que tan necessàries han estat en aquests moments difícils.  En 13 anys no s’han apujat impostos i s’han pogut quadrar els pressupostos.  La solució no és què gastem si no com gastem”.

7 COMENTARIS

    • Yo aqui vengo por las risas, sobre todo por «el gasofa», hay que hacerle casito pobrecillo. Que lleva un tiempo sin comentar nada y se le echaba de menos.
      Sige asin, no desfallescas

FER UN COMENTARI

*