Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Toni Bou amb 39 anys, 40 títols mundials

    07/09/2026

    Tres persones citades a declarar arran d’una denúncia d’Aliança Catalana

    07/09/2026

    El Servei de Rehabilitació de l’Hospital Universitari d’Igualada consolida les noves línies d’atenció especialitzada

    07/09/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    19.5 °C
    IGUALADA
    • 07/09/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Cultura»Festes»La Coll@nada “obre per vacances”
    Festes Destacats

    La Coll@nada “obre per vacances”

    Per Redacció24/07/20267 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    Igualada tornarà a viure, del 16 al 24 d’agost, una nova edició de la Coll@nada, la Festa Major Alternativa. Durant nou dies, els carrers i les places de la ciutat acolliran una programació diversa, participativa i pensada per a totes les edats, amb cultura popular, concerts, activitats familiars, àpats, tornejos, espais de debat i propostes impulsades per entitats i col·lectius locals.

    L’edició d’enguany se celebrarà sota el lema «Obrim per vacances!», un homenatge als comerços i negocis de barri que aixequen la persiana cada dia malgrat les dificultats. La Coll@nada vol reivindicar el paper del comerç de proximitat en la vida de la ciutat, tant per mantenir vius els carrers i el centre com per preservar les relacions que s’hi generen.

    El lema també fa referència a la feina que hi ha darrere de la Festa Major Alternativa. Mentre una part de la ciutat fa vacances, desenes de persones treballen voluntàriament durant mesos per preparar les activitats, buscar recursos, coordinar les entitats, contactar amb artistes i tramitar els permisos necessaris. La Coll@nada obre portes, espais, cultura i participació i, sobretot, vol obrir la festa al conjunt de la ciutat.

    El Llaminer de Cal Pla protagonitza el cartell

    La imatge d’aquesta edició és obra de l’estudi igualadí Quartada, que enguany celebra deu anys de trajectòria. La proposta gràfica té com a protagonista el Llaminer de Cal Pla i trasllada a l’univers visual de la Coll@nada el lema «Obrim per vacances!».

    El cartell recupera l’imaginari del comerç de barri i el vincula amb una festa que reivindica els carrers com a espais de trobada, convivència i participació col·lectiva.

    Aquesta aposta pel comerç local es reforçarà amb la campanya «Aquest comerç fa possible la Coll@nada». Més d’una vintena d’establiments de la ciutat col·laboren amb la Festa Major Alternativa i que comparteixen el compromís amb una ciutat viva, un comerç de proximitat fort i una cultura construïda des de la comunitat.

    Noves entitats col·laboren amb la festa

    La programació d’enguany incorpora noves entitats i col·lectius amb l’objectiu d’ampliar la participació i reflectir millor la diversitat social i cultural d’Igualada.

    Latidos Colombianos participarà per primera vegada en la Coll@nada amb una proposta que vol fer visible que les persones migrades també formen part de la Festa Major. La incorporació de l’entitat contribuirà a representar la diversitat cultural de la ciutat i a consolidar la festa com un espai compartit i obert a tothom.

    També s’incorpora la nova associació Mare Meva, que impulsarà la Plaça Petita. Serà un nou espai tranquil i adaptat per a famílies amb nadons i infants petits. La iniciativa ampliarà l’oferta familiar de la Coll@nada per fer una festa intergeneracional.

    La programació també incorporarà un concurs de truites impulsat per Orgull Anoia, un bingo musical solidari en benefici de Som TEA i un taller familiar de fang, a càrrec de Laia Borràs.

    Entre altres activitats destacades hi ha la recuperació del mític camionet de la festa, coincidint amb el desè aniversari del concert sobre rodes de Bad Gyal.

    Una cervesa elaborada íntegrament a Igualada

    Una altra de les novetats serà la Bestiesa, la cervesa artesana de la Coll@nada. La beguda s’ha elaborat íntegrament a Igualada, a l’obrador d’Els Minairons, i neix amb la voluntat d’enfortir els vincles de la festa amb el territori i els productors locals.

    La Bestiesa s’incorporarà als espais de la Coll@nada com un nou element propi de la festa i se sumarà a l’imaginari que s’ha anat construint al llarg dels anys.

    Música emergent i del territori

    En l’àmbit musical, la Coll@nada mantindrà l’aposta pels grups emergents i les propostes de quilòmetre zero. La programació inclourà les actuacions de Vici Maurici, Glosa Càustica, El Pa de Cada Dia, Projecte Flux, Groggy Rude i Punkxada.

    Els concerts es completaran amb sessions de punxadiscos locals, que allargaran la festa durant les nits de la Festa Major.

    Una festa popular i autogestionada

    La Coll@nada reivindica una manera diferent d’entendre la festa i la ciutat. En un moment en què considera especialment necessari defensar els espais comunitaris, la cultura popular, les xarxes de suport mutu i la participació col·lectiva, l’organització aposta per omplir els carrers de vida, cultura i comunitat.

    Per a la Festa Major Alternativa, la cultura és una eina de transformació i els carrers són espais de trobada. Aquest model és possible gràcies al treball voluntari de desenes de persones i a la implicació d’entitats, artistes, comerços i col·lectius que contribueixen a construir una programació oberta a tota la ciutat.

    PROGRAMA D’ACTES

    Diumenge 16 d’agost

    • 18.00 h – Venda d’entrades de l’Operació Cigró – Casal Popular El Foment
    • 19.00 h – Tastet de pomada – Casal Popular El Foment
    • 19.30 h – Acte “De qui són els carrers?”- Casal Popular El Foment

    Dilluns 17 d’agost

    • 19.00 h – Tabalada – De Cal Font a la plaça Pius XII – (Protons Percussió)
    • 20.00 h – Pregó «Després… Igualada!» – Plaça Pius XII
    • 21.00 h – Sopar d’inici de Festa Major – Pati del Museu de la Pell – (Coral Xalest)
    • 22.30 h – Bingo musical solidari – Pati del Museu de la Pell
    • 23.00 h – Karaoke – Pati del Museu de la Pell

    Dimarts 18 d’agost

    • 11.00 h – Coll@nadeta – Plaça Pius XII – (AE Torxa)
    • 18.30 h – Tastet de begudes de la terra – Plaça Pius XII
    • 20.00 h – Tria de les Espurnes – Plaça Pius XII
    • 23.30 h – Camionet de la festa – Museu de la Pell (Arran Igualada)

    Dimecres 19 d’agost

    • 16.30 h – Torneig de Botifarra – Casal Popular El Foment
    • 17.30 h – Tir a la Faixa – Plaça Pius XII – (Moixiganguers d’Igualada)
    • 19.00 h – Torneig de la Granota – Plaça Pius XII – (Latidos Colombianos)
    • 19.00 h – Ruta per la Igualada de la Revolució social 1936: Col·lectivitzacions,
      conflicte i el curt estiu de l'amor comunal – Plaça del Rei
    • 20.00 h – O’Biring – De la plaça Pius XII al Museu
    • 21.00 h – Sound System – Museu de la Pell

    Dijous 20 d’agost

    • 11.00 h – Coll@nadeta musical – Plaça Pius XII – (Coral Els Verdums)
    • 17.00 h – Coll@nadeta ambiental – Plaça Pius XII – (Per la Conca i Anoia pel Clima)
    • 19.00 h – Torneig de Pedra, Paper i Tisores – Plaça Pius XII
    • 21.00 h – Operació Cigró – Pati del Museu de la Pell
    • 00.00 h – Concert: VICI MAURICI – Pati del Museu de la Pell
    • A continuació – Disco Cigró – Pati del Museu de la Pell

    Divendres 21 d’agost

    • 11.00 h – Taller de fang – Plaça Pius XII
    • 13.00 h – Vermut i torneig de bitlles – Casal Popular El Foment
    • 17.00 h – Jocs bèsties – Ronda del Rec – (AEIG Jaume Caresmar i M. Antònia Salvà)
    • 18.30 h – Cursa de la Síndria – Ronda del Rec
    • 18.30 h – Mercat d’intercanvi de roba – Plaça Pius XII
    • 21.00 h – Concurs de truites – Plaça Pius XII – (Orgull Anoia)
    • 22.00 h – Sobretaula de glosa – Plaça Pius XII – (Glosa Igualada)
    • 23.00 h – Concert de GLOSA CAUSTICA – Plaça Pius XII
    • 00.00 h – Karaoke – Casal Popular El Foment
    • 00.30 h – EL PA DE CADA DIA – Plaça Pius XII
    • A continuació- PD’s locals – Plaça Pius XII

    Dissabte 22 d’agost

    • 10.00 h – La Plaça Petita – Plaça Pius XII – (Mare Meva)
    • 12.30 h – Fes-ta el dinar – Rambla Sant Isidre
    • 15.30 h – Acte 10 anys Casal Popular El Foment – Rambla Sant Isidre
    • 19.00 h – Fes-ta la festa – Ubicació a confirmar
    • 21.00 h – Sopar del Cercanit – Plaça Sant Miquel
    • 22.00 h – Cercanit – Sortida de la plaça Sant Miquel
    • 00.00 h – Concert de RUMBETA – Casal Popular El Foment
    • 00.30 h – Concert de PROJECTE FLUX – Plaça Pius XII
    • 02.00 h – Concert de GROGGY RUDE – Plaça Pius XII
    • A continuació – PD’s locals

    Diumenge 23 d’agost

    • 17.00 h – Concert de Pascuals i els Desnatats – Casal Popular El Foment
    • 18.00 h – Baixada d’andròmines – Barri de l’Escorxador
    • 00.30 h – Concert amb Punkxada – Plaça Pius XII
    • 02.30 h – Concert amb FescatGoes – Plaça Pius XII
    • A continuació – Sessió de PD’s – Plaça Pius XII

    Dilluns 24 d’agost

    • 01.00 h – Pujada de cadires del Clein – Rambla Sant Isidre

    El programa d’activitats pot variar, es recomana consultar la web lacollanada.cat

    Redacció

    Posts relacionades

    Toni Bou amb 39 anys, 40 títols mundials

    07/09/2026

    Els veïns del Xaró al·leguen contra el projecte d’asfaltat per manca de participació i deficiències tècniques

    07/09/2026

    El Servei de Rehabilitació de l’Hospital Universitari d’Igualada consolida les noves línies d’atenció especialitzada

    07/09/2026

    Tres persones citades a declarar arran d’una denúncia d’Aliança Catalana

    07/09/2026
    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    Quan es disfressa d’invasió la manca d’humanitat

    17/08/20262 Minuts de lectura

    La crisi migratòria a Ceuta no és cap accident espontani, sinó el resultat d’una estratègia…

    Opinió

    Una invitació

    17/08/20262 Minuts de lectura

    Ja arriben les barques velles/ja arriben les traineres,/ja ve la meva estimada Rosa del Port./…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.