Inici Societat Els joves de Vallbona d’Anoia recuperen la figura de dos mestres dels...

Els joves de Vallbona d’Anoia recuperen la figura de dos mestres dels anys 30

COMPARTIR

Des de l’Institut de Vallbona d’Anoia i les regidories de joventut i benestar social de Vallbona es posen en marxa dos projectes d’aprenentatge – servei aquest mes de gener i febrer. Es tracta d’un projecte intergeneracional i un de recerca.

La recerca gira la voltant d’Ana Gavin, la primera mestra a aplicar el mètode pedagògic de Freinet -relacionat amb l’Escola Nova- a Catalunya, professora de l’Escola Nacional de noies del 1930 al 1936 i també d’un altre mestre emblemàtic i fill de Vallbona, Florenci Ollé.

Per poder avançar en la recerca històrica d’aquests mestres, es fa una crida a totes les famílies que tinguin informació de Gavin i Ollé, i vulguin col·laborar aportant documents i testimoni oral. En el cas de disposar d’alguna informació podeu fer-la arribar a espaijove@gmail.com o via whatsapp a 679964665

Els joves ensenyaran tecnologia a la gent gran

Per altra banda s’inicia el projecte dirigit a la gent gran del municipi amb la finalitat que els joves puguin transmetre els seus coneixements sobre les TIC a aquest col·lectiu. Es tracta d’apropar a la gent gran i de manera pràctica al funcionament dels mòbils, tauletes, ordinadors, entre d’altres.

 

FER UN COMENTARI

*