Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    L’Ajuntament d’Igualada reedita el projecte “Guardians de la Salut Mental” als centres de secundària

    15/10/2026

    L’Igualada Rigat derrota el Noia Freixenet i certifica el bitllet per a la Final Four

    15/10/2026

    La 7a Jornada d’Aviació Adaptada tanca fent volar 70 persones amb discapacitat

    15/10/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    15.3 °C
    IGUALADA
    • 15/10/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Cultura»Igualada acollirà la Mostra de Balls de Diables de Catalunya
    Cultura Destacats

    Igualada acollirà la Mostra de Balls de Diables de Catalunya

    Per Redacció05/06/20223 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    Igualada acollirà el proper dissabte 11 de juny la Mostra de Balls de Diables Tradicionals de Catalunya 2022. Convocats pel Ball de Sant Miquel i els Diables de la ciutat, hi participaran dotze Balls centenaris del Gran Penedès i el Camp de Tarragona. Mig miler de diables actuaran en cinc barris diferents a la tarda, abans de fer una cercavila de foc i una espectacular encesa conjunta final a la plaça de l’Ajuntament al vespre.

    La Mostra s’ha presentat amb el regidor de Promoció Cultural, Pere Camps, Oriol Càlichs del Ball de Sant Miquel d’Igualada i Xavi Mèndez -Amorfa-, dissenyador del cartell de la trobada.

    En concret, la Mostra arrencarà dissabte 11 de juny a les 17 h amb vuit Balls de Diables parlats repartits entre la plaça Castells, el Centre Cívic Nord, l’església dels Caputxins i l’església de Montserrat, mentre que els quatre restants acturan a la plaça de l’Ajuntament, inclosos els amfitrions, a les 18.45 h. Tot seguit, els dotze Balls es trobaran a la plaça de la Creu per començar una cercavila de foc a les 20.30 h que continuarà per la Rambla i retornarà a l’Ajuntament per la pl. Pius XII. Finalment, el mig miler de diables faran l’encesa final conjunta, cap a les 22 h. La cloenda serà un sopar al Museu Comarcal.

    A Igualada es veuran dotze Balls de Diables que representen el model penedesenc o bé el tarragoníreusenc, els dos models històrics de Catalunya. D’una banda, en el model penedesenc hi trobem figures diferenciades, com el Llucifer i la Diablessa, a més d’altres personatges com l’abanderat; tots ells segueixen una estructura militaritzada, amb vestits iguals o similars i motius decoratius pintats.

    D’altra banda, el model del Camp destaca perquè cada vestit és diferent i els motius decoratius van cosits i no existeixen figures representatives.

    Del model penedesenc, a Igualada hi haurà el mateix Ball de Sant Miquel i els Diables igualadí, el de la Llacuna, el de Vilafranca del Penedès, el de Vilanova i la Geltrú, el de Sitges “Colla Vella”, el de St. Quintí de Mediona i el de l’Arboç; del model tarragoní, el de la Riera de Gaià, el de Torredembarra, el del Vendrell, el de Tarragona i el de Reus.

    La Mostra es farà en el marc d’Igualada com a Capital de la Cultura Catalana 2022, atès que va ser una de les propostes escollides per votació popular. L’esdeveniment és coorganitzat per l’Ajuntament d’Igualada i també el faran possible empreses, voluntaris i altres entitats. Després de tres anys, serà la primera Mostra de Balls de Diables tradicionals postpandèmia, prenent el relleu a Cervera.

    D’altra banda, la fotografia hi tindrà triple presència. L’AFI ha convocat un Concurs fotogràfic puntuable, el mateix 11 de juny a les 10 h Dani G. Crespo impartirà el taller “Captem el foc” a l’adoberia Bella i, finalment, La Sala acollirà l’exposició fotogràfica “Retrats sota el foc” del mateix autor del 3 al 19 de juny.

    cultura popular Igualada
    Redacció

    Posts relacionades

    L’Ajuntament d’Igualada reedita el projecte “Guardians de la Salut Mental” als centres de secundària

    15/10/2026

    Exposició del 46è Concurs de Fotografia dels Típics Tres Tombs d’Igualada

    15/10/2026

    L’Ajuntament d’Igualada felicita la centenària Conxita Carvajal Gurrea

    15/10/2026

    La 7a Jornada d’Aviació Adaptada tanca fent volar 70 persones amb discapacitat

    15/10/2026
    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    On Tour

    05/10/20263 Minuts de lectura

    Amb aquesta expressió anglesa es pot definir la vida del grup de teatre ebrenc Terra…

    Opinió

    Maricarmen, el teu fill és l’últim a sortir de la mani!

    03/10/20264 Minuts de lectura

    Milers de flors tornen a germinar a les voreres: una multitud de joves i grans…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.