Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Quan es disfressa d’invasió la manca d’humanitat

    17/08/2026

    Una invitació

    17/08/2026

    Desarticulada una banda d’atracadors quan anaven a robar a Calaf

    17/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    30.3 °C
    IGUALADA
    • 17/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Societat»La Generalitat inicia la redacció de projectes de millora en dos trams de la B-224
    Societat

    La Generalitat inicia la redacció de projectes de millora en dos trams de la B-224

    Per Redacció04/12/20193 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció de dos projectes per a la millora de la B-224, entre Vallbona d’Anoia i Martorell. Es tracta de la construcció de la variant de la B-224 al seu pas per Piera i del desdoblament del tram des de Sant Esteve Sesrovires a Martorell. En el cas de la variant de Piera, els treballs de redacció del projecte s’han adjudicat per un valor de 330.000 euros i un termini de 10 mesos. Si tot va bé, es preveu que les obres es puguin licitar durant l’any que ve amb una inversió estimada en 15 milions d’euros. Pel que fa al desdoblament, s’ha adjudicat per 420.000 euros i un termini de nou mesos. Les obres també es licitarien l’any que ve amb una inversió estimada en 20 milions d’euros.

    La B-224 discorre entre Vallbona d’Anoia –on connecta amb l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7. Entre Vallbona i Piera té un trànsit de 5.500 vehicles diaris i a Sant Esteve Sesrovires, de 18.200 vehicles, i arriba fins als 25.000 vehicles a l’entorn de Martorell.

    Els projectes de millora de la via s’han dividit en tres trams. Entre Vallbona d’Anoia i Masquefa, Masquefa i Sant Esteve Sesrovires, i Sant Esteve Sesrovires i Martorell.

    La variant de Piera

    El projecte que ara s’adjudicarà definirà les característiques tècniques i constructives d’una nova carretera de cinc quilòmetres de longitud per a configurar la variant de Piera que eviti el pas de vehicles per l’interior del nucli urbà.

    El traçat previst s’iniciarà a l’actual carretera B-224, a l’entrada pel costat oest del nucli de Piera, i vorejant pel nord la població, anirà a buscar l’actual rotonda de la carretera B-231, tot aprofitant-la fins a tornar a connectar amb l’actual B-224 pel costat est de Piera.

    Amb la construcció de la variant de Piera, s’alliberarà del trànsit de pas per l’interior del nucli urbà de Piera dels vehicles que des del costat Igualada, Vilafranca del Penedès i Vallbona d’Anoia es dirigeixen al costat Masquefa, Esparreguera i Martorell i als polígons industrials que hi ha a aquesta zona –i a l’inrevés.

    Amb tot, es preveuen tres connexions amb Piera, al costat nord, al costat est que connectarà també amb la carretera B-231 cap a Esparreguera i al costat sud.

    Desdoblament entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell

    Es tracta d’un tram de dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i el carrer del Puig del Ravell, a Martorell.

    En un primer tram de 500 metres, el desdoblament previst recolzarà en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separarà en sentit nord. D’aquesta manera, es crearà una nova connexió a Martorell, alhora que la B-224 actual passarà a tenir una funcionalitat més local.

    Amb aquesta actuació, expliquen des de Territori, s’evitarà el trànsit de pas que actualment travessa la urbanització del Pou del Merli i es facilitarà la relació d’aquest sector amb el nucli urbà.

    B-224 Generalitat de Catalunya Piera Vallbona d'Anoia
    Redacció

    Posts relacionades

    Desarticulada una banda d’atracadors quan anaven a robar a Calaf

    17/08/2026

    L’empresa de Piera Princep Show guanya el Wedding Award de Bodas.net

    17/08/2026

    En marxa la redacció del projecte d’aparcament soterrat a la futura estació d’FGC a Igualada

    11/08/2026

    Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

    11/08/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    Quan es disfressa d’invasió la manca d’humanitat

    17/08/20262 Minuts de lectura

    La crisi migratòria a Ceuta no és cap accident espontani, sinó el resultat d’una estratègia…

    Opinió

    Una invitació

    17/08/20262 Minuts de lectura

    Ja arriben les barques velles/ja arriben les traineres,/ja ve la meva estimada Rosa del Port./…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.