Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    La Fira Singular de Cultura Artesana de Copons reunirà vint projectes artesans en la seva quarta edició

    16/08/2026

    El PSC acusa Junts de tancar els refugis climàtics de l’Ajuntament durant l’agost i fomenta la desigualtat entre barris

    16/08/2026

    La Coll@nada reforça la programació familiar amb una vintena d’activitats per a la Festa Major

    15/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    28.7 °C
    IGUALADA
    • 16/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Opinió»Explorar el món o protegir l’entorn
    Opinió

    Explorar el món o protegir l’entorn

    Per Redacció06/01/2015Updated:20/07/20262 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    M’agradaria que guardéssiu a la vostra memòria una imatge que a la vida real dura molt pocs segons  i que és de les primeres que es produeixen quan comencem a explorar el món.

     

    La imatge és la d’un nen d’ aproximadament un any i mig o dos que comença a caminar i quan vol anar més lluny a buscar algun objecte que atrau la seva atenció i el seu petitet cos s’abalança per iniciar la marxa, gira el cap i alça la maneta alhora buscant una ma adulta que el guiï. Aquest gest tan senzill és el que permet que el nen se senti segur i pugui iniciar l’exploració des del que té més a prop fins a allò que està més lluny.

     

    Si el resultat d’aquests primers gestos de recerca de seguretat és positiu, es tindrà la percepció que l’entorn és segur i protector i que se li permet sortir a veure el món. Si per contra el resultat és que no troba aquesta mà que l’ha de guiar cap a experiències noves, creurà que l’entorn és poc protector i no sortirà sinó que es quedarà a prop de l’adult buscant la seva aprovació. L’atenció només pot estar enfocada en una d’aquestes dues accions: la protecció de l’entorn o l’exploració.

     

    Quan ens fem més grans ja no sortim a tocar objectes que no hem vist mai, agafats de la mà de la nostra mare, sinó que una part d’aquesta exploració del món la fem, per exemple, a l’escola aprenent. Explorem el món a través del que llegim en els llibres, d’escoltar als mestres, del que veiem a la pissarra, dels problemes que pensem i resolem… i això que per alguns sembla molt engrescador, o potser simplement fàcil, per altres pot ser molt difícil.

     

    Quan la ment d’un nen està sotmesa a estrès perquè a casa seva hi ha conflictes, o no hi ha ningú per a qui ser important, o perquè no aconsegueix fer amics, o per malalties greus d’ell o de figures importants, o perquè ha canviat de casa o país… no pot explorar el món perquè no hi ha seguretat. En aquests casos la ment infantil quedarà atrapada en assegurar-se que hi hagi un entorn segur i l’aprenentatge escolar quedarà compromès.

     

    Proporcionar als nens un entorn segur, farà que aquests puguin sortir a explorar el món.

     

    Redacció

    Posts relacionades

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/2026

    Incendis: només foc?

    16/07/2026

    Aigües, vies i forats

    13/07/2026

    Treballar malalt no és compromís, és precarietat

    25/05/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/20262 Minuts de lectura

    Estimada ciutadania, El personal del Consorci Sanitari de l’Anoia us entenem perfectament. Sabem que esteu…

    Opinió

    Incendis: només foc?

    16/07/20263 Minuts de lectura

    Sembla veraç la informació que nou de cada deu incendis tenen causa humana. Es pot…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.