Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Comença la tala d’arbres a la zona afectada per l’incendi de Carme per evitar l’erosió del sòl en cas de pluges

    13/10/2026

    L’Ajuntament d’Igualada celebra l’acte d’entrega de medalles i reconeixements de la Policia Local en el marc de la festivitat de Sant Rafel

    13/10/2026

    Montbui celebra l’homenatge a les noces en el marc del ‘Montbui Gran’

    13/10/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    21.4 °C
    IGUALADA
    • 13/10/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Societat»Entren en servei dos nous radars de tram a l’A-2 al seu pas per l’Anoia
    Societat

    Entren en servei dos nous radars de tram a l’A-2 al seu pas per l’Anoia

    Per Redacció14/05/20192 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    El Servei Català de Trànsit posarà en funcionament dos nous radars de tram a partir del dijous 16 de maig amb l’objectiu de reduir la velocitat excessiva o inadequada en aquest tram així com la sinistralitat. Aquests sistemes de control de la velocitat responen a les directrius fixades en el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020 i són una eina eficaç alineada amb l’estratègia de la Visió Zero.

    En concret, es posarà en marxa un radar de tram a l’A-2 entre Jorba i Argençola en sentit Barcelona entre els quilòmetres 539+210 i 545+170 que controlarà la velocitat al llarg d’un tram de 5,96 km de longitud. En sentit Lleida el radar de tram s’ubica entre els quilòmetres 545+175 i 539+204 i controlarà la velocitat al llarg d’un tram de 5,97 km de longitud. El límit màxim de velocitat permès a la via és de 120 km/h

    Amb aquesta ampliació de 11,93 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 146,443 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Amb aquests nous dispositius, funcionaran 30 radars d’aquest tipus en el conjunt de la xarxa viària catalana.

    Radars de tram

    Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l’objectiu de prolongar l’efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.

    El govern català reinvidica que aquests radars constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària i són un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors.

    Amb aquest dos nous dispositiu de l’A-2, ja funcionen 30 radars de tram en el conjunt de la xarxa viària catalana.

    A-2 Argençola Jorba radar trànsit
    Redacció

    Posts relacionades

    Comença la tala d’arbres a la zona afectada per l’incendi de Carme per evitar l’erosió del sòl en cas de pluges

    13/10/2026

    L’Ajuntament d’Igualada celebra l’acte d’entrega de medalles i reconeixements de la Policia Local en el marc de la festivitat de Sant Rafel

    13/10/2026

    L’exposició «Dèiem NO» reivindicarà l’activisme polític i social dels anys setanta a Igualada

    12/10/2026

    Jorba reclama a l’ACA actuacions a la llera del riu Anoia per evitar episodis de risc

    12/10/2026
    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    On Tour

    05/10/20263 Minuts de lectura

    Amb aquesta expressió anglesa es pot definir la vida del grup de teatre ebrenc Terra…

    Opinió

    Maricarmen, el teu fill és l’últim a sortir de la mani!

    03/10/20264 Minuts de lectura

    Milers de flors tornen a germinar a les voreres: una multitud de joves i grans…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.