Un nombrós grup de parlamentaris d’ICV-EUiA encapçalat per Joan Herrera ha realitzat una visita de treball a la comarca per a conèixer sobre el terreny les dificultats pròpies del territori, com ara l’alt índex d’atur, la manca de recursos d’entitats del Tercer Sector, les retallades en l’àmbit de la salut i l’ensenyament públics o l’explotació de mines d’Urani a l’Alta Anoia. La finalitat és emprendre les accions a l’abast del grup, que ha volgut mostrar l’aposta de la coalició per la comarca.![[Img #7434]](http://infoanoia.cat/wp-content/uploads/hemeroteca/img_7434.jpg)
La visita va tenir lloc el divendres 17 de maig, durant tot el dia, amb la participació de 9 dels 13 diputats i diputades d’ICV-EUiA al Parlament. Es va poder desenvolupar d’aquesta forma una intensa jornada amb múltiples reunions per a abordar en primera persona les dificultats locals amb els representants del territori.
El grup va estar format per Joan Herrera, president del Grup
Parlamentari; Joan Mena, Portaveu Adjunt; David Companyon, Membre de la Mesa; Josep Vendrell, Membre de la Comissió de Salut; Sara Vilà, Portaveu de la Comissió d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural; Marc Vidal, Portaveu de la Comissió d’Empresa i Ocupació, i Membre de la d’Ensenyament i Universitats; Salvador Milà, President de la Comissió de Territori i Sostenibilitat; Laura Massana, Vicepresidenta de la Comissió d’Infància i Membre de la de Benestar; i Marta Ribas, Presidenta de la Comissió d’Igualtat de les Persones.
ICV-EUiA va visitar els Serveis d’Ocupació de Catalunya (SOC) i el de l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui, per a escoltar els professionals que atenen directament als milers d’aturats i aturades en una de les comarques catalanes que pateixen més atur.
També es va trobar amb APINAS, a Igualada, que suporta la manca de recursos pròpia de la crisi, agreujada per la desprotecció legal de les entitats del Tercer Sector i els retards en els pagaments de serveis per part de la Generalitat; i amb un grup de professionals de la sanitat pública mobilitzats contra les retallades.
Altres encontres del grup parlamentari van ser amb l’alcalde d’Argençola per tal de saber com funciona un ajuntament dels anomenats “Micropobles”, a més de visitar una explotació agrícola per parlar sobre les oportunitats i les febleses de l’agricultura ecològica; amb possibles afectats pel procés de recerca d’urani a l’Alta Anoia; amb membres de les Associacions de Veïns de Can Bonastre, El Portell i Can Canals, de Piera, tres barris afectats per la manca de sanejament degut a la passivitat de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA); amb l’escola Marta Mata de Vilanova del Camí, que ha dut a terme un projecte de gestió del menjador diferent per tal de mantenir el servei intentant alleugerir les dificultats econòmiques de les famílies; i amb periodistes anoiencs, que alerten sobre el perill que la comarca es quedi sense cobertura informativa directa amb la desfeta de les xarxes territorials de la Corporació Catalana de Comunicació.
A partir d’aquí, ICV-EUiA vol emprendre accions parlamentàries concretes, tot i que asseguren que en alguns casos ja ho havien fet prèviament a aquesta jornada.




