A prop de casa cada cop es fa més bon vi. La Plaça Catarineu, al Barri de Xauxa, serà el centre d’una gran mostra vitivinícola aquest divendres a Igualada. L’Associació de Petits Viticultors de la Conca d’Òdena, una colla de productors locals amb l’ànima posada al terrer, anuncia la celebració de la Mostra de Vins de la Conca d’Òdena. L’Associació es dedica a la viticultura de proximitat i d’alta qualitat, defensant l’essència de la comarca amb la elaboració de vins artesanals. Als seus cellers hi trobem una gran diversitat de varietats, destacant la recuperació de raïms autòctons com el sumoll i el carregarucs, juntament amb altres com la martorella, el macabeu o la Garnatxa.
La festa es farà a partir de les 8 de la tarda al local del Barri de Xauxa. Els microproductors participants oferiran la degustació dels vins de les varietats autòctones locals i també es podran degustar tapes elaborades per gent del barri de Xauxa. L’Associació de Petits Viticultors fa una tasca de recuperació de vinyes velles de la Conca per donar a conèixer la seva antiguitat i les varietats que les componen. Aquesta mostra és una oportunitat per descobrir el caràcter dels petits cellers de la zona i tastar directament la seva feina. Us esperem el pròxim divendres, 29 de maig, al local del Barri de Xauxa a Igualada, situat al carrer Sant Ignasi, 57. L’entrada, a un preu de 15 €, inclou un tast de tots els vins i la copa de regal.




