Aquest divendres, dia 16, amb l’arribada aquesta setmana del temps quaresmal, tornen els divendres de pregària al Sant Crist d’Igualada, els «miserere». El primer miserere tindrà lloc a la basílica de Santa Maria, a 2/4 de 8 de la tarda, i serà presidit per mossèn Xavier Bisbal i Talló, prior eclesiàstic i rector moderador «in solidum» de les parròquies de Santa Maria i la Sagrada Família.
A l’inici de la cerimònia la Imatge serà encensada i traslladada, precedida per la seva bandera, des de la seva capella fins al manifestador de l’altar major de la basílica, on romandrà per a la veneració dels fidels fins després de la festa de la Pasqua igualadina.
L’horari d’obertura del temple és de dilluns a divendres, de 2/4 de 9 del matí a 2/4 d’1 del migdia, i a la tarda, de 2/4 de 6 a 2/4 de 8. Els dissabtes, de 2/4 de 9 del matí a 12 del migdia, i de 6 a 8 de la tarda. I els diumenges, de 2/4 d’11 del matí a 2/4 de 2 del migdia, i de 7 a 9 del vespre.
Arribat el Sant Crist a l’altar major, es cantarà el salm 50 (Miserere) i l'»Adoració de les Cinc Llagues de Jesús Crucificat», amb lletra de Mn. Josep Forn i Talló i música de Lluís Millet.
La funció del Miserere se celebra els divendres de quaresma des de fa segles a Santa Maria, com una pràctica quaresmal pròpia dels igualadins. Ja trobem documentació dels anys 1592-93, poc després del prodigi del Sant Crist, que ja se celebrava el Miserere, recordant com quan la imatge es va traslladar del Roser a Santa Maria, el 20 d’abril de 1590, el poble i la clerecia van cantar aquest salm penitencial de la Bíblia.
La resta de Divendres de Pregària tindran lloc a la basílica de Santa Maria, sempre a 2/4 de 8 del vespre, i serean presidits pel P. Pere Cardona, Mn. Xavier Machacón, Mn. Marc Bosch i Mn. Eduard Flores, acabant a l’Escola Pia amb la festa de la Mare de Déu de la Pietat. A més, com ja es va fer l’any passat, durant la Quaresma, una reproducció de la Imatge del Sant Crist visitarà diverses residencies d’avis -com la Llar del Sant Crist i la residencia Pare Vilaseca- i el monestir de carmelites.