Inici Destacats Caves Bohigas tanca el 2016 amb un nou augment de vendes

Caves Bohigas tanca el 2016 amb un nou augment de vendes

COMPARTIR

El celler familiar de Caves Bohigas, situat a Òdena, ha tancat l’any 2016 amb un nou increment de les vendes de productes de gama mitja i alta. En concret, Bohigas ha venut un 14% més de caves Reserva i Gran Reserva que l’any anterior, i un 36% més que fa dos anys (2014). Aquest augment es deu principalment al creixement de vendes als EEUU i a Espanya, que pugen quatre i dos punts, respectivament.

Pel que fa a la facturació, el celler manté les xifres globals de l’exercici 2015. A conseqüència de la sequera, la verema s’ha vist molt reduïda respecte del que és habitual, però s’ha compensat amb un augment de l’activitat d’enoturisme i el lloguer d’espais per a casaments i celebracions, que pugen un 55%. Quant a producció, l’any 2016, Bohigas ha produït 600.000 ampolles, de les quals 65.000 han estat de vi i 535.000, de cava.

Com a l’any anterior, Bohigas valora molt positivament l’augment de vendes dels productes de gama mitja i alta (caves Reserva i Gran Reserva), que avui suposen el 46% del total, en front del 39% dels caves joves, el 9% del vi i el 6% del cava rosat.

Per països, Bèlgica continua essent el principal comprador de Bohigas, amb el 35% de la quota de mercat (el 2015 era del 40%), seguit dels EEUU, que ha pujat del 18 al 22%, i Espanya, que ha passat del 17% al 19. En quart lloc, se situa Alemanya (9%), seguida del Regne Unit (5%) i Corea del Sud (3%), que mantenen percentatges similars a l’exercici anterior. El 7% restant es reparteix entre una vintena de països de tot el món.

Els darrers anys, Bohigas ha dirigit els seus esforços al departament comercial de la companyia tant a nivell nacional com internacional, amb el propòsit d’obrir nous mercats als EEUU i la Xina a través de Terra Nostra de Vinos, el consorci del qual forma part Bohigas per al negoci a l’estranger.

Bohigas també vol innovar, reestructurant la gamma de vins cap a varietats autòctones i amb un nou disseny de les presentacions. Igualment, el celler aposta per millorar l’oferta d’activitats i serveis d’enoturisme, que s’espera que registrin un nou increment aquest any.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*