Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Nova campanya d’excavacions a l’Abric Romaní de Capellades

    12/08/2026

    Calonge de Segarra rep un estudi per dotar de connectivitat d’alta capacitat les masies del municipi

    12/08/2026

    En marxa la redacció del projecte d’aparcament soterrat a la futura estació d’FGC a Igualada

    11/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    24.7 °C
    IGUALADA
    • 12/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Societat»Calaf acull experiències sobre nous models de menjadors escolars
    Societat

    Calaf acull experiències sobre nous models de menjadors escolars

    Per Redacció04/11/20181 Minut de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    El passat 27 d’octubre el Casal de Calaf va acollir una xerrada sobre menjadors escolars ecològics i de proximitat. El públic assistent va poder escoltar l’experiència dels membres de la cooperativa Doble Via, Gabor Smit i David Martínez, una cooperativa que gestiona diferents menjadors escolars amb uns criteris ecològics i de compra de productes de proximitat i del tècnic de l’Ajuntament de Navàs, Jordi Almiñana.

    Gabor Smit va començar donant una visió panoràmica sobre l’estat dels menjadors escolars a Catalunya, un servei que afirma «corre el perill de caure en mans de grans empreses que es mouen per uns criteris que no afavoreixen l’alimentació saludable i el desenvolupament territorial», en aquest sentit va denunciar l’excés d’utilització d’aliments de poca qualitat i congelats en els menús dels centres educatius. Per altra banda va apuntar a la necessitat d’introduir els aliments de temporada als menús per tal de reduir la seva petjada ecològica. Alhora va explicar el seu model a l’hora de realitzar les compres als productors, en el que s’estableix una relació de proximitat i confiança que dóna com a resultats unes relacions econòmiques més justes per totes les parts que acaba repercutint favorablement en l’economia del territori.

    David Martínez va posar l’èmfasi en els beneficis que comporta la gestió cooperativa dels menjadors escolars, aconseguir l’apoderament i la implicació de cuineres i monitores en el funcionament del menjador escolar va afirmar «ajuda que aquest sigui un espai educatiu i pedagògic més». Va destacar la importància que poden tenir les hores de menjador escolar i va recordar que «ocupen gairebé un terç del temps que els nens i nenes passen a l’escola».

    En la seva exposició va detallar algunes eines que els han ajudat a implicar els diferents agents que participen d’un menjador escolar. També va afirmar que és necessari que els nens i nenes s’impliquin en el menjador escolar per tal de millorar el seu funcionament i la seva capacitat educativa. Per altra banda Martínez es va mostrar molt crític amb la jerarquització en la presa de decisions que hi ha dins d’aquests serveis.

    Per últim el tècnic de sobirania alimentària de l’Ajuntament de Navàs, Jordi Almiñana, va explicar quines accions s’han emprès des del programa Navàs SA que impulsa l’Ajuntament d’aquest municipi, un programa que busca dinamitzar i difondre el sector agroecològic del municipi. Entre les accions empreses, va centrar la seva atenció en les facilitats i dificultats que van trobar a l’intentar introduir els menjadors ecològics i de proximitat als centres educatius del municipi. Posteriorment, en el torn de preguntes, es va poder establir un diàleg amb molta participació entre el públic i els ponents on es va posar sobre la taula els beneficis que podria comportar introduir aquest model de menjadors escolars als centres de l’Alta Segarra.

    La xerrada va ser promoguda per l’Ajuntament de Calaf i la Mancomunitat de l’Alta Segarra, amb els serveis tècnics de l’Arada, el suport de l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central i finançada per la Diputació de Barcelona.

    Calaf menjadors escolars
    Redacció

    Posts relacionades

    En marxa la redacció del projecte d’aparcament soterrat a la futura estació d’FGC a Igualada

    11/08/2026

    Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

    11/08/2026

    Àuria culmina «Cossos que parlen» amb una estrena que omple l’Espai Cívic Nord

    06/08/2026

    L’Ajuntament d’Igualada crea la regidoria de Promoció de la Llengua Catalana

    05/08/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/20262 Minuts de lectura

    Estimada ciutadania, El personal del Consorci Sanitari de l’Anoia us entenem perfectament. Sabem que esteu…

    Opinió

    Incendis: només foc?

    16/07/20263 Minuts de lectura

    Sembla veraç la informació que nou de cada deu incendis tenen causa humana. Es pot…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.