Inici Societat Vilanova del Camí posa en marxa refugis climàtics municipals davant l’arribada de...

Vilanova del Camí posa en marxa refugis climàtics municipals davant l’arribada de la calor intensa

COMPARTIR

Amb l’inici de l’estiu i l’augment progressiu de les temperatures, l’Ajuntament de Vilanova del Camí torna a activar diferents edificis municipals com a refugis climàtics per oferir espais de confort i protecció a la ciutadania davant els episodis de calor extrema. Aquests equipaments estan pensats per acollir especialment les persones més vulnerables, com la gent gran, les dones embarassades o els infants, i ofereixen espais climatitzats i accessibles on poder resguardar-se durant les hores de més calor.

Entre els refugis disponibles, destaca el Casal de la Gent Gran, que obre de manera habitual de 9:00 a 21:00 h, convertint-se en un dels espais amb més franja horària oberta al públic. El Centre d’Innovació Anoia també s’ha habilitat com a refugi i estarà obert de dilluns a divendres de 8:00 a 14:00 h. L’Espai Jove Can Muscons amplia la seva disponibilitat amb un horari de dilluns a divendres de 8:00 a 14:00 h i de 16:00 a 19:00 h, oferint així un servei adaptat a diferents franges d’edat. Per la seva banda, Can Papasseit i la Biblioteca obren també de dilluns a divendres de 8:00 a 14:00 h i de 15:30 a 20:00 h. El Centre Cívic del barri La Pau es manté obert en horari de tarda, de 14:15 a 19:15 h.

A més, durant els dies d’onada de calor, és a dir quan les temperatures s’aproximen als 40 graus durant tres dies seguits o més, l’Ajuntament té prevista l’obertura de la piscina municipal com a refugi climàtic excepcional. En aquests casos, es permet l’entrada gratuïta a les persones empadronades al municipi que siguin majors de 65 anys, dones embarassades, persones amb discapacitat i infants fins als 12 anys, que hauran d’anar acompanyats d’un adult. Aquest últim, però, haurà de pagar l’entrada. Per beneficiar-se d’aquesta mesura, caldrà presentar el DNI o NIE a l’accés a la piscina com a prova d’empadronament.

Amb la mirada posada en la sostenibilitat i l’adaptació climàtica, el consistori ha anunciat també la futura construcció d’un nou refugi climàtic a la plaça Joan Vich i Adzet. Aquest espai estarà dissenyat per oferir confort tèrmic amb mesures com zones d’ombra, vegetació i sistemes de refrigeració natural, inspirades en models urbans resilients davant l’escalfament global.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*