L’Ajuntament de Vilanova del Camí ha formalitzat la pròrroga del conveni de col·laboració amb la Institució Escolar Balmes (UEC), assegurant la continuïtat d’un projecte educatiu cabdal per al municipi i la comarca durant el curs 25/26 i més enllà. Aquesta renovació referma una col·laboració que ja fa anys que es porta a terme i que es coordinarà per seguir explorant noves vies de col·laboració dels joves en diferents serveis i encàrrecs municipals.
L’acord signat, que implica la col·laboració directa de les regidories d’Esports, Educació i Medi Ambient, i el compromís de la Institució Escolar Balmes, representada per la seva directora, Irina Cabanillas Fernández, es consolida un servei essencial.
Les Unitats d’Escolarització Compartida (UEC) són una mesura educativa intensiva, generalment per a alumnes a partir de tercer curs d’Educació Secundària Obligatòria, que necessiten un suport i acompanyament personalitzat. L’objectiu primordial és promoure l’èxit educatiu i la prevenció de l’abandonament escolar prematur. Aquestes unitats s’adrecen especialment a alumnes amb necessitats educatives derivades de situacions socioeconòmiques i socioculturals desfavorides, o amb risc d’abandonament escolar.
La UEC de Vilanova del Camí, gestionada per l’IE Balmes, disposa de 16 places per a alumnes de la comarca de l’Anoia, coordinant-se amb la inspecció educativa, els centres i els professionals del sector.
Per a la realització del seu projecte educatiu, l’Ajuntament de Vilanova del Camí posa a disposició de la Institució Escolar Balmes diversos espais municipals. De forma periòdica, la UEC farà ús de la parcel·la número 14 de l’Hort d’Ecovilanova i la pista annexa de les Instal·lacions Esportives Can Titó, cada dimarts d’11:30 a 13:00 hores. Aquesta cessió d’espais subratlla la voluntat de l’Ajuntament de donar suport a la tasca educativa d’aquest servei.
Amb una vigència que es podrà prorrogar d’any en any fins al juny de 2027, “aquesta col·laboració s’estableix com un pilar fonamental per garantir que tots els joves de Vilanova del Camí i de la comarca de l’Anoia tinguin accés a una educació inclusiva i equitativa, tal com reconeixen la Constitució espanyola i l’Estatut d’Autonomia de Catalunya” afirma l’alcaldessa Noemí Trucharte.
L’alcaldessa ha destacat que “la pròrroga d’aquest conveni representa un clar senyal del compromís continuat de l’Ajuntament de Vilanova del Camí amb el benestar i el futur dels estudiants més vulnerables”.





