Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    L’Ajuntament de Piera adquireix l’edifici històric del Teatre del Foment

    18/08/2026

    Quim Vich (UECANOIA) competeix a la Copa del Món d’Orientació

    18/08/2026

    Quan es disfressa d’invasió la manca d’humanitat

    17/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    31.5 °C
    IGUALADA
    • 18/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Destacats»Vilanova del Camí celebra el talent i l’esforç del seu jovent en una nova edició dels Premis Excel·lència
    Destacats Societat

    Vilanova del Camí celebra el talent i l’esforç del seu jovent en una nova edició dels Premis Excel·lència

    Per Redacció10/07/20264 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    Can Muscons es va convertir dijous de la setmana passada en l’escenari d’un dels actes més emotius del calendari educatiu de Vilanova del Camí. L’Ajuntament i l’Institut Pla de les Moreres van reunir alumnat, famílies, professorat i representants institucionals per celebrar una nova edició dels Premis Excel·lència, una cerimònia que va posar en valor l’esforç, la constància i el talent dels joves del municipi.

    L’acte va reconèixer tres àmbits diferents, però complementaris: l’alumnat que ha culminat amb èxit el Projecte Morera, la millor iniciativa emprenedora del curs i els expedients acadèmics més destacats, consolidant així una mirada àmplia sobre l’èxit educatiu.

    Els primers reconeixements van ser per als tres alumnes que aquest curs han completat el Projecte Morera i s’han graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO). Paula Martínez Miras, Adam Adahaf Abakouy i Cristian Muñoz Navarro van rebre un premi pel seu esforç i compromís després d’haver participat en estades formatives en empreses i equipaments del municipi. Durant la cerimònia també es va agrair la implicació dels centres educatius, comerços, empreses i serveis municipals que col·laboren en aquest programa obrint les portes perquè el jovent pugui descobrir el món laboral de primera mà.

    La segona part de la gala va estar dedicada a l’emprenedoria. Sis equips de 2n de Batxillerat van presentar els seus projectes empresarials, desenvolupats en el marc del programa de Sensibilització a l’Emprenedoria impulsat conjuntament per l’Institut Pla de les Moreres i el departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament. Els treballs donaven resposta a reptes tan actuals com el sedentarisme, l’addicció a les pantalles o la intel·ligència artificial.

    El jurat va distingir el projecte «1, 2, 3 MOVE», elaborat per Abril Chamero Arias, Noha Chaoui Imrani i David Molina Moya, una proposta que planteja un gimnàs intel·ligent obert les vint-i-quatre hores, amb tecnologia basada en intel·ligència artificial, seguiment personalitzat de l’activitat física i serveis orientats al benestar integral.

    Durant el lliurament del Premi a la Millor Idea d’Emprenedoria, el regidor de Promoció Econòmica, Jordi Barón, va posar en valor aquest programa com una eina per fomentar la iniciativa i la creativitat entre els joves. «Emprendre no significa només crear una empresa. També vol dir tenir iniciativa, treballar en equip, identificar problemes del nostre entorn i buscar-hi solucions», va afirmar. Barón va felicitar tots els grups participants per l’esforç i la dedicació demostrats durant el curs i va destacar que, més enllà del projecte guanyador, «el més important és tot el que heu après durant el procés».

    La cerimònia va culminar amb el lliurament dels Premis Excel·lència, que enguany han comptat també amb un premi de l’Institut Pla de les Moreres. En total, divuit alumnes, des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat, van ser distingits per les seves qualificacions.

    Durant la seva intervenció, la regidora d’Educació, Rebeca Mendiola, va destacar que «l’educació no és només un resultat final ni una xifra en un expedient; és un procés fet de constància, esforç diari, moments de dubte i també de superació». La regidora va recordar que darrere de cada reconeixement «hi ha professorat, famílies, institucions i entitats que acompanyen els joves en el seu camí».

    L’alcaldessa, Noemí Trucharte, va posar l’accent en el valor estratègic de l’educació per al municipi i va assegurar que aquests premis «són una expressió del model de Vilanova del Camí que volem: un municipi que aposta per l’educació com a eina de progrés i que confia en els seus joves». Trucharte també va reafirmar el compromís municipal perquè «el talent no només es reconegui, sinó que trobi oportunitats per créixer i desenvolupar-se al nostre municipi».

    L’acte va finalitzar amb una felicitació col·lectiva a tot l’alumnat premiat i amb un agraïment a l’Institut Pla de les Moreres, al professorat, a les famílies, a les empreses col·laboradores i als establiments del municipi que han fet possible una nova edició d’uns premis que, any rere any, refermen el compromís de Vilanova del Camí amb l’educació, el talent i les oportunitats de futur.

    Redacció

    Posts relacionades

    L’Ajuntament de Piera adquireix l’edifici històric del Teatre del Foment

    18/08/2026

    Quim Vich (UECANOIA) competeix a la Copa del Món d’Orientació

    18/08/2026

    Desarticulada una banda d’atracadors quan anaven a robar a Calaf

    17/08/2026

    L’empresa de Piera Princep Show guanya el Wedding Award de Bodas.net

    17/08/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    Quan es disfressa d’invasió la manca d’humanitat

    17/08/20262 Minuts de lectura

    La crisi migratòria a Ceuta no és cap accident espontani, sinó el resultat d’una estratègia…

    Opinió

    Una invitació

    17/08/20262 Minuts de lectura

    Ja arriben les barques velles/ja arriben les traineres,/ja ve la meva estimada Rosa del Port./…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.