La Policia Local de Vilanova del Camí va celebrar el passat divendres 9 de gener la Festa del Patró, una jornada dedicada a homenatjar la professionalitat i el compromís del cos amb la seguretat ciutadana. L’acte, presidit per l’alcaldessa Noemí Trucharte, la subdelegada del Govern a Barcelona, Mari Carmen García-Calvillo, i la regidora de Governació, Eva Vadillo, va servir per lliurar les felicitacions i distincions per mèrits especials així com les medalles per antiguitat als agents de la plantilla.
A l’acte també hi va assistir el diputat al congrés, Oriol Almiron i Daniel Limones, director general de Coordinació de les Policies Locals.
Durant la cerimònia es van viure moments de gran emotivitat en recordar intervencions que han salvat vides al municipi. Entre els reconeixements, va destacar el lliurament de la Medalla Tricolor 2025 als agents 1023 i 1056, qui el passat mes de març van salvar un jove gràcies a una ràpida reanimació cardiopulmonar amb l’ús d’un desfibril·lador. També es van atorgar felicitacions públiques per actuacions de risc, com el rescat d’un home en una torre d’alta tensió o la prevenció d’intents d’autòlisi.
Tanmateix es van reconèixer els anys de dedicació de la plantilla i es van atorgar tres medalles: a l’agent 1035, per més de 15 anys de dedicació; a l’agent 1023, per més 20 anys de dedicació i al caporal 1012 per més de 35 anys de servei ininterromput a Vilanova del Camí.
Durant la cerimònia es van lliurar diferents reconeixements als cossos de seguretat i d’emergències amb els quals la Policia Local treballa de manera coordinada durant tot l’any: Mossos d’Esquadra, Policia Nacional, Guàrdia Civil, les Policies Locals d’Igualada i Santa Margarida de Montbui, SEM, Creu Roja, Bombers, Agents Rurals i Protecció Civil.
Compromís institucional i futur del cos
L’alcaldessa Noemí Trucharte va voler posar en valor el «capital humà» de la policia, destacant que el cos és «la cara de l’Ajuntament al carrer» i el primer recurs de proximitat per als veïns. Trucharte també va aprofitar l’acte per reconèixer oficialment el lideratge de Dani Monroy com a nou Sergent Cap del cos.
«La nostra prioritat política ha estat sempre la policia de proximitat: aquella que no només actua, sinó que escolta i patrulla els nostres barris», va afirmar l’alcaldessa.
Per la seva banda, la regidora de Governació, Eva Vadillo, va subratllar l’esforç per dotar el cos de millors recursos, anunciant que la plantilla ja ha assolit la fita històrica de 21 agents. Vadillo també va confirmar que les obres de la nova caserna, que compten amb una inversió de prop de 400.000 euros, començaran ben aviat per oferir unes instal·lacions modernes i funcionals.
Vadillo també va tenir paraules de gratitud i reconeixement per al cos de voluntaris de Protecció Civil que “són un suport important en situacions complexes com la del passat 5 de gener, a causa de la nevada”
Finalment, la subdelegada del Govern, Mari Carmen García-Calvillo, va centrar el seu parlament en la importància de la coordinació entre els diferents cossos de seguretat i emergències que operen al territori en benefici de la seguretat ciutadana. També va tenir paraules de gratitud per a les famílies dels policies “per ser un suport important en una professió que exigeix tants sacrificis”
L’acte es va cloure amb una fotografia familiar i un senzill refrigeri.





