Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    El nou mercat municipal d’Igualada obrirà portes el setembre de 2027 amb una vintena de parades

    15/09/2026

    Igualada se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat per promoure l’ús de la bicicleta i els desplaçaments sostenibles

    15/09/2026

    Podi d’Àlex Canales a la màxima categoria del trial estatal de Vimianzo

    15/09/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    30.1 °C
    IGUALADA
    • 15/09/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Societat»La vacunació pediàtrica contra la Covid-19 arrenca amb prop de 200 infants a Igualada
    Societat

    La vacunació pediàtrica contra la Covid-19 arrenca amb prop de 200 infants a Igualada

    Per Redacció15/12/20214 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    La vacunació als nens i nenes de 5 a 11 anys ha arrencat aquesta tarda a la Catalunya Central. L’Aina Grados ha estat la primera a rebre el vaccí. Ho ha fet a Igualada, l’únic municipi de la Catalunya Central que l’administrava aquest dimecres. Divendres es començarà a vacunar als infants a Manresa i, dimarts vinent, a Vic. «M’esperava que fes més mal, estava molt nerviosa», explicava Grados, de 9 anys. Fins al 7 de gener, la regió sanitària té previst administrar-la prop de 10.000 vacunes. A hores d’ara ja s’han reservat el 80% de les cites prèvies disponibles. A la Catalunya Central hi ha 40.000 infants que poden rebre la vacuna.

    Igualada ha estat el primer municipi de la Catalunya Central en administrar la vacuna pediàtrica. A partir de les 5 de la tarda i de forma gradual, els nens i nenes han anat arribant al punt de vacunació de l’Escorxador. La primera a rebre el vaccí de Pfizer ha estat l’Aina Grados, de 9 anys, a qui li han posat en braços de la seva mare. Estava molt nerviosa. «M’esperava que fes més mal», deia la nena, tot explicant que ho feia perquè així, si agafava el virus, no es posaria «tan malalta». Al seu costat la seva mare, l’Olívia Rubió, apuntava al fet que malgrat el «rebombori» que ha generat la vacunació, «s’han de valorar riscos i beneficis». «Cal que ens vacunem com fem amb la resta de malalties», afegia.

    La Clàudia Muñoz, d’11 anys, també ha estat de les primeres a rebre la vacuna. «Primer fa una mica de mal, però passa aviat», deia. Un a un els infants han anat rebent el vaccí. Segons dades de la Regió Sanitària de la Catalunya Central, aquest dimecres era previst administrar 180 a la capital de l’Anoia.

    80% de cites reservades a la Catalunya Central

    Pel que fa a la resta de la Catalunya Central, divendres és previst que comenci la vacunació a Manresa i, dimarts vinent, a Vic. També se n’administraran a Berga i Solsona. Segons ha explicat la gerent de la Regió Sanitària Catalunya Central, Imma Cervós, la Catalunya Central compta en aquests moments amb 10.000 dosis pediàtriques per a administrar fins al 7 de gener. De moment, a través del sistema de cita prèvia, se n’han reservat ja vora al 80%. Tot i l’elevada xifra, la gerent ha fet una crida a la calma «perquè si se n’acaben vindran més» i ha demanat als pares que utilitzin el sistema «de cita prèvia».

    Manresa i Vic són les dues capitals on sembla que la vacuna pediàtrica està tenint una major acceptació. De moment el 90% de les cites disponibles ja han estat demanades. A Igualada la taxa és del 70% i, a Berga, del 50%.

    Per la seva part, Núria Carré, adjunta a la direcció del SAP Anoia, ha volgut fer una crida als pares a què vacunin als seus fills. «És segura i eficient», ha recalcat.

    La vacunació dels adults

    Els diferents punts de vacunació massiva segueixen administrant aquests dies el vaccí també als adults. Ho fan, però, en horaris diferents dels infants, ja que es tracten de vacunes diferents. Als nens i nenes se’ls hi està administrant Pfizer, però en menor dosis –concretament un terç del què s’ha administrat a adults i adolescents.

    Des de la Regió Sanitària Catalunya Central han volgut aprofitar l’inici de la vacunació pediàtrica per fer una crida als adults –majors de 60 anys que ja poden rebre la dosis de reforç, persones als que se’ls hi havia administrant la dosis única de Janssen o els que no han rebut encara cap vacuna- a demanar hora per a vacunar-se i així evitar cues. Fins a 31 de desembre el 50% de les cites prèvies estan disponibles.

    Gemma Aleman / ACN

    coronavirus Igualada vacunes
    Redacció

    Posts relacionades

    Igualada se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat per promoure l’ús de la bicicleta i els desplaçaments sostenibles

    15/09/2026

    El Meteocat inicia la renovació del radar de la Panadella

    15/09/2026

    Les feines de restauració de l’incendi de Carme començaran a finals d’any

    14/09/2026

    La Pobla de Claramunt sumarà quilòmetres contra el càncer amb una caminada solidaria

    14/09/2026
    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    No ho deixem per demà: és ARA, Igualada

    12/09/20264 Minuts de lectura

    Amb les eleccions municipals a tocar, el govern de Junts per Igualada ja greixa la…

    Opinió

    El Consell Comarcal que no vetlla per la comarca

    09/09/20263 Minuts de lectura

    Durant la primavera, però amb especial intensitat els mesos de juny i juliol, quan s’acabava…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.