Inici Destacats La Unió Empresarial de l’Anoia porta a la Generalitat les demandes del...

La Unió Empresarial de l’Anoia porta a la Generalitat les demandes del territori en infraestructures

COMPARTIR

La Comissió d’Urbanisme i Mobilitat de l’Anoia (CUMA), que depèn de la Unió Empresarial de l’Anoia (UEA), es va reunir amb Isidre Gavín i Xavier Flores, secretari i director general, respectivament, del Departament d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya. La trobada que es va fer en format dinar tenia per objectiu tractar diversos temes en relació a les infraestructures, carreteres i mobilitat de la comarca de l’Anoia, conèixer les inversions previstes al territori i exposar les demandes dels empresaris en aquest àmbit.

A l’inici de la reunió els dos convidats van exposar la seva visió global de la comarca assegurant que “l’Anoia és un territori amb moltes possibilitats de creixement, amb una molt bona situació geogràfica a nivell de Catalunya, amb vies de comunicacions importants que creuen la comarca, i amb un important potencial gràcies a actius com la Universitat o l’aeròdrom”.

Des de la CUMA es van exposar una sèrie de temes que preocupen als empresaris de la comarca, i entre els més destacats es va parlar de la c15, que uneix Igualada amb Vilafranca del Penedès; la B224, que va des de Capellades fins a Masquefa; l’A2 i la Ronda Sud. Isidre Gavín i Xavier Flores van explicar en detall els estudis i projectes que hi ha previstos en aquestes vies, però també van voler apuntar una reflexió en aquest sentit: “tenim clar des del govern que és més important fer una bona gestió de les infraestructures existents que no pas fer inversions amb els ulls tancats”.

A la reunió també es va parlar de la demanda de noves implantacions d’empreses que busquen sòl industrial. Isidre Gavín va afirmar que des de l’òptica del Govern “nosaltres orientem a les noves demandes a un canvi de paradigma i els diem que si necessiten terreny, cal mirar cap a la 3ª corona que és on hi ha l’Anoia, ja que la 1ª i 2ª corona no tenen disponibilitat de sòl industrial”. En aquest sentit, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat va assegurar que “en aquesta línia l’Anoia té una gran oportunitat”.

A nivell de mobilitat amb transport públic Gavín i Flores van explicar que des del govern s’estan treballant diferents projectes entre ells el de crear un carril bus a l’entrada de Barcelona per així “assegurar que els autobusos puguin complir els seus horaris i així incentivar a la població a agafar molt més l’autobús en comptes del cotxe privat”. També van informar que des de fa poc temps s’ha posat una nova línia de bus exprés que connecta Manresa i Igualada, enfocada als estudiants d’ambdues ciutats.

Abans de finalitzar la trobada amb els membres de la CUMA, Isidre Gavín va agrair l’organització d’aquesta reunió perquè segons ell “són oportunitats de contacte amb el territori que des de l’administració valorem molt, ja que el poder dialogar directament amb el món civil i empresarial ens ajuda en la nostra tasca de prioritzar o modificar projectes més adequats pel territori”. En aquesta línia també es va expressar Xavier Flores, qui va assegurar que “l’Anoia és un territori que té zones amb un cert desenvolupament i moviment de creixement, i per això és vital treballar plegats i celebrar trobades com aquesta”.

La UEA i la CUMA van agrair als dos convidats la seva assistència en aquest dinar, i també la voluntat de la Generalitat de posar-se a disposició de la CUMA per a fer seguiment d’alguns temes i de tot el què necessitin. La CUMA és la Comissió d’Urbanisme i Mobilitat de la Comarca de l’Anoia formada per tècnics i professionals vinculats a l’enginyeria, arquitectura, mobilitat, urbanisme, immobiliaris, i empreses privades de la comarca. Amb els més de 10 anys de bagatge, la CUMA ha treballat i treballa en diversos temes d’infraestructures, carreteres, senyalització, telecomunicacions, sòl industrial, mobilitat, taxes d’urbanisme, etc. de la comarca de l’Anoia.

COMPARTIR

1 COMENTARI

  1. Es trist que nomes parlen d’estructuras de mobilitat y nomes surten les carreteras y no parlan del ferrocarril que es la unica via del dia se demá per haber-hi una movilitat efectiva i neta es imposible sensa el ferrocarril que hi hagi un crexament de empresas grans que absorbexin molts llocs ds travall

Responder a josep Cancel·lar la resposta

*