Inici Destacats La Unió Empresarial de l’Anoia crida a fer pinya per aprofitar les...

La Unió Empresarial de l’Anoia crida a fer pinya per aprofitar les oportunitats del turisme de proximitat

COMPARTIR

El turisme i la restauració són unes de les activitats principals en l’entorn de la comarca. Establiments, allotjament, restauració i esdeveniments són una peça clau del nostre territori i amb la pandèmia del COVID s’han vist afectades. Per conèixer quina és la situació, l’afectació, les necessitats i poder treballar millores i accions per tal de poder reprendre l’activitat amb les màximes garanties, la Unió Empresarial de l’Anoia ha fet arribar una enquesta a les empreses del sector del turisme de la comarca per identificar mesures especiífiques. Però també, per treballar accions i mesures que puguin necessitar les diverses empreses.

L’objectiu d’aquesta anàlisi és vertebrar un pla de xoc amb propostes i actuacions adequades a la realitat anoienca. Per fer-ho, s’anima a totes les empreses del sector de l’Anoia que participin en l’enquesta https://bit.ly/2YRJCb3 i així poder tenir una bona mostra del sector, i poder treballar per tots ells des de la UEA Turisme, la nova sectorial que es vol crear des de la UEA.

Les respostes obtingudes fins al moment parlen de diverses mesures adoptades per fer front a la situació (des d’ERTOS, cessament de l’activitat, modificació de la política de cancel•lacions, ajustament de preus, teletreball, entre altres). Amb cancel•lacions pels propers tres mesos, molta incertesa pel que fa als esdeveniments previstos així com la voluntat de diversificar el negoci apostant per activitats paral•leles per complementar la principal.

Front comú per treballar per a la promoció, visibilitat i interessos del sector del turisme

Tot i que l’estiu es presenti com una gran incògnita en el sector, el representant del sector de turisme de la Unió Empresarial de l’Anoia, Carles Carol afirma que tot i que serà un any complicat, “s’obriran noves oportunitats per a la nostra comarca. No som una zona de turisme de masses” i per tant, “el turisme de proximitat, el turisme slow, més sostenible, de km0, el de les cases rurals, i també el turisme d’escapada es presenten com una oportunitat”. Tanmateix, Carol ha reblat que “necessitem que el govern aclareixi la situació i concreti els protocols, però també que es deslocalitzi el moviment de turistes cap a zones no tan habituals, que es pugui repartir pel territori català, i que especialment, arribi a la nostra comarca, ja que serà la manera de recuperar part de l’activitat”.

UEA TURISME

El representant el sector del turisme de la UEA convida a tothom que sigui d’aquest sector a participar i treballar de forma conjunta per a la promoció, la visibilitat i per vetllar pels interessos del sector i els seus professionals: “Considerem que és molt important que es puguin conèixer els diferents establiments i serveis per crear una xarxa forta i que permeti crear sinèrgies i oportunitats de negoci compartides”, destaca Carol i que des de l’entitat empresarial es vol crear “una sectorial forta i representativa”.

En aquest sentit, s’han impulsat iniciatives per fer-hi front, com el propassat 14 de maig, on es va organitzar un webinar amb l’Agència Catalana de Turisme per conèixer les afectacions i oportunitats del sector; així com també, treballant de manera coordinada amb l’administració per fer un front comú, potenciant i donant a conèixer la transcendència del sector turístic de la comarca.

3 de juny propera trobada virtual del sector Turístic

Per tal de compartir inquietuds idees, preocupacions i propostes del sector del turisme de l’Anoia, el proper 3 de juny, a les 10:30 del matí, a través de la plataforma zoom, es realitzarà la primera trobada debat entre les empreses del sector.

L’objectiu és establir una xarxa de contacte entre totes les empreses, establiments i activitats per tal de poder compartir idees, proposar accions i establir futures col•laboracions, complementar serveis o crear nous productes és una oportunitat per tots i per rellançar una comarca que ha quedat tocada per la crisi actual. Esdevenir un lobby fort i poder entre tots dissenyar i planificar les accions de la nova sectorial de la patronal, UEA Turisme.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*