Inici Motor Una igualadina, pionera al Ral·li de Montecarlo

Una igualadina, pionera al Ral·li de Montecarlo

COMPARTIR

[Img #27441]Una igualadina, Anna Vives, i una barcelonina, Tere Armadans, formen el primer equip femení espanyol que haurà participat mai al Ral·li de Clàssics de Montecarlo, que comença aquest divendres.

 

Tot un repte per a dues apassionades del motor, un món on les dones són minoria. Potser per això el seu nom d’equip no deixa lloc a dubtes i reivindica que són les “Nenas Team”, amb cinc temporades a l’esquena. Armadans havia estat pilot de velocitat i havia disputat algunes edicions del Volant RACC. Posteriorment es va dedicar a col·laborar en l’organització del Ral·li Costa Brava, on va conèixer l’Anna Vives. Però Armadans tenia al cap tornar a les curses, ara en el format de regularitat de cotxes clàssics. Així, va fer-se amb un Wolkswagen Golf MK1 del 1979 i va fer una primera curs amb la copilot amb la que havia començat. En una segona ocasió li va proposar a l’Anna Vives, que des de llavors és la copilot de l’equip.

 

Les “Nenas Team” competirà a la categoria femenina, una categoria que només existeix a les curses d’abast europeu i mundial, perquè a casa nostra no hi ha gaire equips femenins. A Montecarlo hi van altres sis equips femenins, que ja han fet el ral·li en altres edicions. 315 equips participen a la 19a edició d’aquest ral·li. L’equip de la igualadina és un dels 98 que surten de Barcelona. Altres participants sortiran de Bad Homburg (Alemanya), Glasgow, Oslo i Reims (França) en la primera etapa de concentració.

 

Afronten el ral·li amb l’expectativa “d’acabar-lo, perquè és una superaventura i una fita alta”. La pilot afegeix que “és un ral·li molt dur, són carreteres dolentes i cotxes vells”. Precisament, en aquesta edició clàssica de Montecarlo poden participar cotxes de sèrie d’entre 1955 i 1980.

 

Amb el dorsal 120, sortiran el divendres 29 de gener de la Plaça de la Catedral de Barcelona (20:00) i faran 1.138 quilòmetres fins arribar a Saint-André-les-Alpes. A partir de llavors competiran en una primera zona de la regularitat entre Roquesteron i Bouyon. En resum, probablement més de 24 hores seguides al volant.

 

Diumenge, dilluns i dimarts continuaran les etapes del ral·li, que conclouran la nit del dimarts 2 al dimecres 3 de febrer, amb dues etapes «Sospel – La Bollène-Vésubie» i «Lantosque – Lucéram – Coaraze». L’equip guanyador s’espera al podi del Port Hercule a Mònaco al voltant de les 2 de la matinada.

 

 

“El món del motor és molt masclista”

 

[Img #27442]Armadans reconeix que “el món del motor és molt masclista”. Tot i això, també matisa que “ens hem rodejat de companys de curses amb els que ens ho passem molt bé i no notem la diferència, perquè ens valoren com a pilots, no perquè siguem dones”. Si bé és relativament comú que hi hagi dones copilot, no ho és gens que pilot i copilot siguin dones. De fet, Armadans confessa que a les curses que fan per Espanya “som les úniques” i a vegades “et sents bitxo raro”. En l’àmbit competitiu és on reapareix el masclisme, “perquè als homes no els agrada que una dona els guanyi”.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*