Inici Destacats Una excursió al banc

Una excursió al banc

COMPARTIR

La furgoneta que cada dia durant el curs transporta els infants d’Orpí a l’escola de Carme té, un cop al mes, un particular servei extra.

Un grup de gent gran de Carme, majoritàriament dones, espera a davant del casal la furgoneta que els ha de portar a la Pobla de Claramunt. Podria semblar una excursió qualsevol, però l’objectiu no és fer turisme, sinó anar al banc.

Fa uns tres anys que Catalunya Caixa va tancar l’oficina que tenia a Carme, amb poc menys de 800 habitants. Com recorda una veïna, “primer van començar a obrir dos o tres dies, després només un dia, després van deixar només el caixer i al final ho van tancar tot, després de 37 anys”.

I la gent gran, amb més dificultats per desplaçar-se, en va ser la gran perjudicada. Una de les veïnes usuàries, Maria Fortuny, explica que “el transport públic aquí és gairebé inexistent, hi ha l’autobús que baixa el jovent a l’institut, però que fem nosaltres a Igualada a quarts de 8 del matí?. I ara a l’estiu marxa d’aquí a quarts de 10 o les 10, però per tornar t’has d’esperar fins a les 2 del migdia”.

Amb aquestes mancances en l’àmbit del transport públic, l’Ajuntament de Carme va impulsar un cop al mes un servei per portar els veïns que ho necessitin a la Pobla de Claramunt, municipi situat a uns 6 quilòmetres de Carme on hi ha oficines de fins a tres entitats financeres.

La furgoneta fa normalment dos viatges, perquè el nombre de veïns que fan ús del servei acostuma a superar la desena, poc més de les 9 places disponibles. Però el temps s’aprofita, perquè els ocupants del primer viatge entren a l’oficina i comencen a fer les seves gestions. La majoria van a l’oficina del BBVA Catalunya Caixa, l’entitat que tenia l’única oficina que hi havia a Carme.

I per quan arriba la segona remesa de veïns, molts dels primers ja han acabat i poden tornar al seu poble.

Veïns com la Maria agraeixen el servei i reconeixen que “sort d’això, sinó no se pas com hauríem d’anar a cobrar”.

La banca online i els tràmits fora de l’oficina física són lluny també de les seves expectatives. Maria Fortuny diu que “no hi entenc” i a més deixa clar “a mi internet no m’agrada gens ni mica”. Fortuny creu que “les coses d’han de poder tocar”, una màxima que justifica per la seva experiència com a botiguera i que subscriu una altra veïna que espera amb ella la furgoneta per anar al banc.

La mateixa oficina de la Pobla de Claramunt rep els clients de BBVA Catalunya Caixa de l’oficina que va tancar l’entitat a la Torre de Claramunt el passat mes de maig. Ni la mobilització dels veïns, amb l’alcalde megàfon en mà, va aconseguir fer enrere el banc.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*