Inici Què fem? ‘Un cuento de cine’, dijous al Pantalla Oberta del Cineclub Ateneu

‘Un cuento de cine’, dijous al Pantalla Oberta del Cineclub Ateneu

COMPARTIR

[Img #14492]«Un cuento de cine» (Genk Jang Jeon)
PANTALLA OBERTA
Dijous, 24 d’abril, a les 20.00h
Lloc: a la Sala de Socis. Entrada lliure.

 

El darrer Festival de Gijón va dedicar una retrospectiva al director coreà Hong Sang-soo. Avui us
n’oferim un dels seus lms. Però qui és Sang-soo? Nascut a Seül, en el 1960, i coetani d’un altre gran
director del seu país, en Kim Ki-duk –més estrenat al nostre país i de qui fa un temps vam poder veure
una mostra de la seva lmogra a-, va estudiar cinematogra a a la Universitat de Xungang, abans de
traslladar-se als EUA on va continuar la seva formació al College of Arts and Cratfs de Califòrnia i a
l’Institut d’Art de Xicago. Important també va ser per ell la seva estada a París. És en el 1966 quan
debuta amb el llargmetratge The day a pig fell into the well, premiat en els festivals de Vancouver i
Rotterdam. Al llarg d’aquestes gairebé dues dècades ha generat unes 16 pel·lícules i les ha passejades
per festivals tan prestigiosos com el de Cannes, Berlín, Tòquio, Locarno,…

 

A Un cuento de cine hi trobem –com en d’altres ocasions- una doble estructura per a presentar-nos
per duplicat una única història, en la que només canviarà els personatges, en un intent de qüestionarse
que és realitat i què és cció, i la na línia que les pot separar, massa vegades invisible. A partir
d’aquest lm utilitzarà dos elements del llenguatge cinematogrà c, que esdevindran marca de la casa,
el “zoom” i la “veu en o ”. El primer afectarà a la composició i a la interpretació dels actors, això li
permetrà fer seqüències més llargues, i el segon permetrà descobrir a l’espectador una altra dualitat,
la dels personatge, entre allò que diu i allò que pensa.

 

Veure un film d’aquest director és allò més semblant a la resolució d’un problema. Es parteix d’una
premissa banal, d’un fet anecdòtic i així s’obren els interrogants. L’espectador hi assisteix com un
observador, com un company que mira en la distància tots aquests personatges que transiten pels
lms de Sang-soo: guionistes, directors de cinema, professors universitaris,…. I que són propers al
director. En la majoria, masculins, però acompanyats per dones que formaran part de l’equació del
problema, i del que el lm anirà oferint variacions sobre el tema. I aquestes marcaran i signi caran
el cinema i estil del director coreà: esdevindran estructures que es repeteixen de manera circular, la
realitat que s’imita a sí mateixa. El seu és un cinema on aquests personatges viuen dobles situacions, i
on la beguda i els motels complementen la relació entre aquests éssers masculins i femenins.

 

Així crea Hong Sang-soo. I aquest dijous teniu l’oportunitat de descobrir-ho.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*