Inici Destacats La UEA celebra un taller sobre els errors en la internacionalització de...

La UEA celebra un taller sobre els errors en la internacionalització de les empreses

COMPARTIR

Cada cop hi ha més empreses que decideixen fer un pas cap a la internacionalització, però amb aquesta determinació ve acompanyada de dubtes i qüestions. Seguint aquesta línia, des de la Unió Empresarial de l’Anoia i de la mà de la comissió de treball UEA internacional s’acompanya i s’ajuda a les empreses anoienques que volen obrir-se a mercats estrangers i connectar amb altres companyies i emprenedors del món.

Conscients des de l’entitat que la teoria sobre com internacionalitzar una empresa és coneguda, però la realitat és una altre, el passat 15 de febrer ha estat el torn de celebrar un nou taller per apropar a les empreses que es volen internacionalitzar, quins són els errors freqüents a l’hora de fer-ho. Sota el títol “Errors freqüents en internacionalització”, la sessió pràctica ha estat impartida per Samuel Jiménez, export manager i fundador de la Consultora Intam, International Trade Management, especialitzada en el desenvolupament de negoci internacional.

Els participants a aquesta sessió han estat de sectors heterogenis com el paper, el metall o el químic, un reflex que el seu grau d’internacionalització també ho és, ja que algunes d’aquestes empreses porten molts anys treballant amb l’estranger i d’altres, tot just hi estan començant. Jiménez ha exposat que la internacionalització “s’ha d’entendre com un procés a mig-llarg termini” i que “és necessària la implicació total de la direcció de l’empresa”. En aquest sentit, l’expert en consultoria internacional apunta que abans de sortir a exportar, s’ha d’estudiar molt bé el país al qual es vol anar a vendre i quin és el producte que es vendrà allà “prèviament a vendre, s’ha de fer un viatge de prospecció per veure si el nostre producte té competidors locals i si s’ha de modificar alguna especificació del producte. És molt important tenir un producte diferenciat tant dels productors locals com de la competència internacional”. Jiménez també va destacar la importància de generar una relació de confiança amb el client basada en complir els acords que s’hagin arribat prèviament.

Properament, es realitzarà una ponència sobre l’impacte del Brexit a les empreses catalanes, i estarà impartida per la Fundació Catalunya Europa.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*